Pametni mobilni telefoni zaposlujejo vse več našega časa na najrazličnejših področjih – od branja novic ali orientacije v prostoru do načrtovanja prostega časa. Področje, na katerem uporabniki (še) niso povsem »sproščeni«, je upravljanje denarja.
Največja ovira za razvoj mobilnega bančništva je skrb za varnost. Kar 71 odstotkov »milenijcev« (ljudi, rojenih po letu 1980) in 67 odstotkov vprašanih iz generacije »baby boom« (rojenih po letu 1950) je v nedavni anketi agencije Nielsen povedalo, da mobilnika za opravljanje finančnih storitev ne uporablja, ker ne zaupa, da je izvajanje transakcij varno.
Priročnost in enostavnost
Podatek, ki sicer velja za ZDA, je izziv tako za banke in finančne organizacije, ki pri teh storitvah poleg »mobilnosti« poudarjajo vsaj še priročnost in enostavnost, kot za razvijalce programske opreme, ki bodo morali s svojimi rešitvami prepričati potencialne stranke, da so nakupovanje, plačevanje položnic ali odpiranje vezane vloge prek pametnega mobilnika enako varni kot uporaba kreditnih kartic ali spletnega bančništva.
Prav analogijo z uporabo domačega računalnika za opravljanje bančnih poslov poudarjajo v agenciji Nielsen, ko ugotavljajo, da le pet odstotkov vključenih v raziskavo uporablja mobilni telefon za preverjanje stanja na svojem računu pri banki. Pred 15 leti, ko je bila uporaba spleta v bančništvu novost, so jo potencialni uporabniki prav tako sprejeli z nezaupanjem.
Danes pa so premožnejši iz generacije baby boom zelo aktivni uporabniki spletnih bank. Kar 92 odstotkov jih pravi, da je spletna banka njihov najljubši kanal za plačevanje računov. V generaciji milenijcev je spletno banko kot najbolj uporabno prepoznalo 65 odstotkov sodelujočih v anketi, kar morda pomeni, da bodo mlajši (tudi) na finančnem področju »preskočili« računalnike in uporabljali le pametne telefone in tablice.
Največje navdušenje na Nizozemskem in v ZDA
Da se priljubljenost mobilnega bančništva povečuje, ugotavlja raziskava nizozemske banke ING. Med vprašanimi v (večinoma) evropskih državah, ki imajo pametni telefon, jih je letos kar 53 odstotkov odgovorilo, da ga uporabljajo tudi za mobilno bančništvo, nadaljnjih 19 odstotkov pa, da se nameravajo za to odločiti. Največje navdušenje za mobilno bančništvo so opazili na Nizozemskem in v ZDA, najmanjše pa v Romuniji.
Velika večina, kar 85 odstotkov, jih poudarja, da so z uporabo mobilnega telefona pri finančnih opravkih izboljšali učinkovitost upravljanja svojega denarja, kar povezujejo s tem, da je mobilno banko mogoče uporabljati kjerkoli in kadarkoli oziroma še preprosteje kot spletno. Tudi uporaba mobilnega telefona za plačevanje vsakdanjih izdatkov se povečuje, skupaj z uporabo kreditnih kartic in brezstičnih plačil pa upada tudi uporaba gotovine. Polovica vprašanih Evropejcev je v anketi banke ING odgovorila, da uporabljajo manj gotovine kot pred letom dni.
Prav tako dobra polovica vprašanih je v zadnjih 12 mesecih mobilno napravo uporabila za nakup blaga in storitev. Mobilno nakupovanje je najbolj priljubljeno pri moških, mlajših od 35 let, najpogosteje pa kupujejo elektroniko in oblačila. Vendar nove tehnologije povečujejo tudi »ranljivost« nakupovalcev. Kar 34 odstotkov vprašanih se je strinjalo, da bodo verjetneje naslednjič kupili v isti trgovini, če ta shrani njihove podatke in naslednji nakup lahko opravijo le z enim klikom.