Najboljši na trgu zanesljivo raste

Vroča delnica: praktični monopol na področju kreativne programske opreme je izrazit vir konkurenčne prednosti.

Objavljeno
15. september 2017 19.37
Aleš Grbić, KBM Infond
Aleš Grbić, KBM Infond
Adobe razvija ter prodaja programsko opremo in storitve za ustvarjanje vsebin in merjenje digitalnega marketinga. Njihovo poslovanje je organizirano po treh poslovnih segmentih. Segment digitalnih vsebin (vključuje številne aplikacije iz kreativnega oblaka – Photoshop in Lightroom) obsega 68 odstotkov celotnih prihodkov, digitalni marketing (vključuje Adobe Analytics) obsega 29 odstotkov ter tiskanje in založništvo tri odstotke vseh prihodkov. Skoraj vse prihodke ustvari iz naročnin, kar jim je omogočil prehod v oblak. Letos bodo ustvarili več kot 7,2 milijarde dolarjev prihodkov.

Adobe ima monopol na področju kreativne programske opreme. To je glavni vir njihovih izrazitih konkurenčnih prednosti. Njihova programska oprema je že dolgo sinonim za upravljanje in ustvarjanje vsebin, rešitve podjetja pa so postale zlati standard za ustvarjalce ter novince. Konkurenca ima rešitve za vodilne aplikacije, kot je Photoshop, vendar niso povezane z Microsoftom in drugimi.

V teh alternativnih aplikacijah ni dovolj prefinjenosti, ki je potrebna za ustvarjanje in urejanje vrhunskih vsebin. Vse to je prvi pogoj za umetnike, fotografe in druge ustvarjalce. Programi visokošolskega izobraževanja se še naprej precej zanašajo na rešitve Adobe za usposabljanje učencev. Njihova programska oprema ima obsežne funkcije in zmožnosti, ki precej ločijo delo uporabnika Adobe od tistih, ki uporabljajo drugo programsko opremo.

Zaradi tega k nam prihaja vse več novih uporabnikov in tako ustvarjajo mrežo oblikovalcev, hkrati pa še dodatno širijo mrežo. Njihovi uporabniki imajo visoke stroške zamenjave, ki izhajajo iz tega, da so rešitve Adobe ključne za uporabnike ter od njih zahtevajo precej vloženega časa v usposabljanje, da dosežejo visoko raven funkcionalne uporabe.

Zelo hitro se povečuje uporaba Adoba na področju marketinga v oblaku. Čeprav je zelo pomemben igralec na tem področju, še ne moremo govoriti o tem, da je že pridobil ključne konkurenčne prednosti. Podjetje konkurira več zvenečim imenom, kot so Salesforce, Oracle in IBM. Adobe verjame, da povezava med kreativnim in marketinškim oblakom ustvarja sinergije.

Obstaja pa veliko pomislekov v zvezi s to tezo. Podkrepljeni so z mislijo, da bi zaradi pomanjkanja CRM-funkcij v Adobovih rešitvah uporabniki lahko začeli prehajati k podjetjem z bolj izpopolnjenimi CRM-aplikacijami. Pretekla rast Adoba na področju marketinga v oblaku je bila več kot 30 odstotkov na leto. Adobe je imel leta 2016 15-odstotni vodilni tržni delež na področju marketinga v oblaku (vir: Gartner, 2016). Sledil mu je IBM s 13,9 odstotka, Sap z 11,3 odstotka ter Salesforce z 10,5 odstotka. Leta 2017 se po podatkih Gartnerja njihov vodilni položaj ni spremenil.

Konkurenčni položaj Adoba se v prihodnjih nekaj letih ne bo spreminjal. Argument za to je poslovno zelo uspešen prehod na poslovanje v oblaku. Prehod na naročnine z nižjimi cenami je pritegnil še več strank. Model poslovanja v oblaku odpravlja odločitve o izbiri plačila za nadgradnje na nove različice vsakih 12 do 18 mesecev. Prav tako bi moral pomagati preprečevati piratstvo, ki je v preteklosti zelo obremenjevalo Adobe. Zaradi konkurenčnih pritiskov bodo prisiljeni zagotavljati pomembno raven inovacij v svojih rešitvah.

Leta 2017 naj bi rast na področju marketinga v oblaku znašala 18 odstotkov. Adobe je v drugem četrtletju letos imel 29-odstotno rast, za naslednje četrtletje pa uprava pričakuje 26 odstotkov.