Nova konsolidacija pivovarjev

AB InBev se zanima za prevzem SABMillerja. Nakup bi prvemu prinesel 30-odstotni globalni tržni delež na trgu piva.

Objavljeno
03. oktober 2014 18.27
reu/OKTOBERFEST-GERMANY/
Miha Mihalj, Alta Skladi
Miha Mihalj, Alta Skladi

Predsednik ECB-ja Mario Draghi je na zadnjem zasedanju razočaral investitorje, ker ni najavil koliko denarja namerava nameniti za odkup kritnih obveznic in vrednostnih papirjev s premoženjskim kritjem. Namignil je le, da bi lahko ECB povečala bilanco na raven izpred leta 2012, kar pomeni za 1000 milijard evrov, pa še to ni nujno, da bo ECB izkoristila dvig bilance v celotnem obsegu. Torej na večjo akcijo ECB-ja bo treba počakati po objavljenih stres testih bank, ki bodo znani konec oktobra.

Ekonomski kazalci za Evropo so šibki, nevarnost deflacije je pred vrati, povpraševanje evropskih bank po ciljno usmerjenih dolgoročnih operacijah refinanciranja (TLTRO) je bilo skromno tako, da bo moral »Super Mario« kmalu najaviti večji obseg odkupa obveznic, tako kot je to nedavno počela ameriška centralna banka.

Sredi septembra je bil najavljen začetek novega velika vala konsolidacije na pivovarskem trgu. Tokrat je prvi korak naredil drugi največji pivovar na svetu SABMiller, ki se je že večkrat omenjal kot prevzemna tarča največjega Anheuser-Busch InBev (ABI). SABMiller je izkazal interes za nakup tržnega deleža tretjega nizozemskega pivovarja Heinekena, s čimer bi se obvaroval morebitnega sovražnega prevzema. Lastniki Heinekeina so odločno zavrnili nakup, ker hočejo ostati samostojni. Zavrnitev pa je takoj sprožila interes AB InBev po SABMiller-ju, za prevzem katerega InBev aktivno išče 122 milijard dolarjev. Omenjeni znesek bi predstavljal 40-odstotno premijo glede na trenutno tržno ceno in res noro vrednotenje v sektorju – večkratnik EV/EBITDA (tržna kapitalizacija + neto dolg na EBITDA) bi presegal 21.

Večja prisotnost v Afriki

Zadnji večji prevzem, ki ga je izvedel ABI v letu 2012, je bil mehiški Grupo Modelo SAB (znan po blagovni znamki piva Corona), kjer je odštel le 13-kratnik EBITDA. Torej apetiti pivovarjev so res izjemni, čeprav prodaja piva v zadnjem času stagnira. Z nakupom bi ABI dobil večjo prisotnost v Afriki, kjer SABMiller (tretjino prodaje uresniči prav v Afriki) uživa nadpovprečno rast prodaje piva in odlično dobičkonosnost poslovanja. Seveda bodo pri tem veliko vlogo odigrali tudi regulatorji trga, ki bi v primeru prevzema SABMillerja ABI prisilili v prodajo 58-odstotnega deleža v MillerCoors-u. Kupec bi bil ameriški Molson Coors, ki ima v skupnem podjetju 42-odstotni delež.

Končni izkupiček ABI-ja bi bil 30-odstotni globalni tržni delež, sinergije v višini desetine prodaje SABMillerja, torej od 1,7 do 2,5 milijarde dolarjev, letno pa bi ustvarjal 13 milijard dolarjev prostega denarnega toka. V primeru združitve dveh največjih pivovarjev in visoki premiji, bo imel največji izkupiček proizvajalec tobaka Altria, saj ima skoraj 27-odstotni delež v SABMiller-ju, del sredstev pa bi namenil za izplačilo izrednih dividend, del pa za nove prevzeme.