Pasti spletnih popustov in kuponov

Čeprav so ponudniki kuponov za popuste le nekakšni posredniki, imajo tudi nekatere obveznosti.

Objavljeno
07. oktober 2012 13.18
R. N.
R. N.

Število spletnih portalov, ki ponujajo kupone za popuste, se je v zadnjem času zelo povečalo. Z njegovim povečevanjem je čedalje več tudi nezadovoljnih ljudi, ki menijo, da za svoj denar niso dobili tistega, kar so pričakovali, ali sploh niso mogli izkoristiti kupona, so pojasnili na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

Že pred časom so v reviji VIP Zveze potrošnikov Slovenije pisali o ponudnikih, ki na spletu ponujajo izdelke tudi več kot 50 odstotkov ceneje. Večinoma gre za promocijo storitev tistih, ki si oglaševanja v klasičnih medijih ne morejo privoščiti in iščejo priložnost, da na ta način poskrbijo za svojo prepoznavnost. Kot nam je pojasnila Jasmina Bevc Bahar z ZPS, je bilo še v začetku leta nezadovoljstva med potrošniki zelo malo (že takrat so sicer opozorili na zavajanje in slabe izkušnje kupcev). A s povečevanjem števila ponudnikov se je večalo tudi število nezadovoljnih. Ob tem je dobro opozoriti, kakšne pravice ima kupec kuponov in na koga se lahko obrne, če kupona ne more izkoristiti oziroma ni zadovoljen s ponudbo oziroma storitvijo. Ponudniki kuponov oziroma popustov imajo namreč kljub temu, da so le nekakšni posredniki, nekatere obveznosti.

Dobropis namesto vračila denarja

Enega od popustov, pri katerem so se kupci kuponov lahko obrisali pod nosom, je ponujal spletni portal Zbitacena.si. Portal je namreč ponujal nakup kuponov za 53-odstotni popust za pico za dve osebi z dostavo Halo Vučko. A kupci kuponov do roka, ki je bil naveden na kuponu, niso mogli izkoristiti, saj se po telefonu picerije Halo Vučko nihče ni oglašal. V podjetju Novamedia, d. o. o., ki je lastnik portala, pa kupcem niso hoteli vrniti denarja, temveč so za neizkoriščene kupone izdali dobropis. Vztrajali so, da za nastalo situacijo niso odgovorni, saj da je picerija Vučko zaprla svoja vrata in s seboj odnesla denar. Ker so svoje pogodbene dolžnosti do njih izpeljali korektno, po njihovem mnenju niso dolžni vračati denarja, čeprav so po naših informacijah v vsaj enem posameznem primeru denar za kupone vrnili. Poleg tega so dodali, da so jim na tržnem inšpektoratu zatrdili, da do kupcev nimajo nikakršnih obveznosti in da je razdajanje dobropisov le njihova dobra gesta, ne pa obveznost.

Na tržnem inšpektoratu so sicer pojasnili, da v teh primerih nimajo nikakršnih pristojnosti, saj ne morejo z odločbo odrediti vračila plačanega zneska - to možnost imajo le, če ima blago ali opravljena storitev napako in je to razlog za zahtevek po vračilu plačanega zneska. Edina pot je po njihovem mnenju sodna pot, torej vložitev tožbe zoper ponudnika kuponov Novamedia, d. o. o., ali podjetja Kalis, d. o. o, lastnika picerije. A na ZPS so bili glede tega povsem jasni: »Dokler potrošnik ne vnovči kuponov, je v razmerju zgolj s prodajalcem kuponov, zato more potrošnik zoper njega nasloviti vse zahtevke, tudi za vračilo kupnine zaradi nezmožnosti vnovčenja kupona,« nam je pojasnila Jasmina Bevc Bahar. Vprašanje je torej le, ali se kupcu kupona zaradi manjšega zneska zdi vredno vložiti tožbo.

Vseh ponudb menda ne morejo preverjati

Tovrstni spletni portali ponujajo tudi nastanitve v hotelih, kjer ima po odgovoru ZPS sodeč prodajalec kuponov do kupcev prav tako nekatere dolžnosti. Na portalu kupto.si, kjer so se specializirali za domače in tuje turistične ponudbe, so pred časom ponujali oddih v hotelu Hotel Relax Inn v Pragi. Na pritožbo, da v tem primeru ni šlo za hotel s štirimi zvezdicami, čeprav je bilo to v ponudbi navedeno, so odgovorili, da vseh ponudb pač ne morejo preverjati.

Na ZPS so nam pojasnili, da lahko glede turističnih aranžmajev potrošnik svoje zahtevke uveljavlja tako zoper prodajalca aranžmaja kot tudi zoper organizatorja potovanja. V teh primerih bi moral biti prodajalec kuponov potrošniku stalno na voljo, mu dati vse informacije in mu pomagati. Če gre zgolj za nastanitev v hotelu, pa sploh ne govorimo o turističnem aranžmaju in v takšnem primeru lahko potrošnik vse zahtevke naslovi na prodajalca kuponov. Prodajalec kuponov in hotel pa morata razmerje zatem urediti medsebojno.