Polprevodniki v rastočem ciklu

Svetovni trg: za proizvajalce polprevodnikov je naslednja velika priložnost uvajanje elektrike v avtomobilsko industrijo.

Objavljeno
18. avgust 2017 19.47
Gorazd Grof, Alta Invest
Gorazd Grof, Alta Invest
Panoga polprevodnikov je navadno znanilec gospodarske rasti, saj njeni proizvodi poganjajo izdelke proizvajalcev iz številnih drugih panog. V zadnjih dveh letih je panoga na visokih obratih.

Eden od dokazov rasti je zelo dobro poslovanje korejskega Samsunga, saj je njegov elektronski del (Samsung Electronics) postal največji svetovni proizvajalcev čipov in po prodaji presegel ameriški Intel. Samsung se je kar uspešno izvil iz škandalov, ki bi morda pokopali katero drugo zahodno podjetje (podkupovanja, direktor v zaporu ...) in prestal polom z odpoklicem baterij v svoji mobilni diviziji (Samsung Mobile).

Ključ do rasti Samsung Electronics je velika rast podatkov v različnih elektronskih napravah, katerih proizvajalci so vsi odjemalci (kupci) Samsunga. Mobilne naprave, elektronske naprave v industrijski elektroniki, strežniški centri za storitve v oblaku povzročajo rast povpraševanja in rast cene pomnilniških čipov.

V preteklosti smo pri pomnilniških čipih videli veliko ciklov rasti in pokov ob koncu stečajev podjetij zaradi velikih zalog neprodanih čipov. Od številnih proizvajalcev so ostali le trije (Samsung, Hynix in Micron), ki zdaj vsaj po vtisu iz izjav vodstva podjetij veliko bolj pazijo, da ne bi spet začeli cenovne vojne s konkurenco.

Nadzorovana ponudba in solidno povpraševanje pomeni rast cen. Tako oba korejska proizvajalca Samsung in Hynix pričakujeta v tem poslovnem letu rekordne dobičke. Globalno prodaja polprevodnikov v svetu naj bi se povečala za več kot polovico in prvič dosegla 400 milijard dolarjev.

Tudi druga podjetja iz panoge polprevodnikov dosegajo rekordne rezultate. Eno od takih je Nvidia, ki je starejšim uporabnikom računalnikov še verjetno v spominu zgolj kot proizvajalec grafičnih kartic za osebne računalnike, vendar v zadnjem času nezadržno prodira v podatkovne centre, superračunalnike in avtomobilsko industrijo.

Tudi druga podjetja iz panoge, kot sta evropski Infineon in STM, ki sta velika dobavitelja avtomobilske in industrijske elektronike, imata v zadnjem letu zelo dobre rasti. Po nekaterih ocenah obeta avtomobilska industrija veliko rast za panogo polprevodnikov, saj je elektronike v avtomobilih vse več. Nekoč je elektronika v avtomobilu krmilila le luči in delovanje motorja, že zdaj pa je pri klasičnem avtomobilu nižjega razreda potrebnih kar nekaj deset mikroprocesorjev (mikrokontrolerjev) za nadzor vseh sistemov (senzorji, varnostne blazine, klime, delovanje motorja, kamere, audiosistemi, stabilnost vozila, GPS, tempomati, sedeži itd.).

Tako naj bi se delež cene elektronike v avtomobilu zaradi uvajanja električnih vozil, samovozečih avtomobilov in naprednih sistemov za pomoč pri vožnji (ADAS) s sedanjih manj kot 30 odstotkov cene avtomobila do leta 2030 povečal na več kot 50 odstotkov. Hkrati postajajo zahteve za hitro obdelavo podatkov v avtomobilu vse večje, saj bodo novi avtomobili morali med vožnjo komunicirati z okolico, da bi s tem lahko zagotovili varno vožnjo potnikom. Večje zmogljivosti in večja integracija pomenijo tudi možnosti za višje marže.