Rezultati visoko nad pričakovanji

Vroča delnica: Nintendov prihodnji uspeh bo odvisen od konkurenčnosti nove igralne konzole Nintendo switch.

Objavljeno
30. junij 2017 14.07
Tilen Šarlah
Tilen Šarlah
Nintendo je na trgu prisoten ne samo z igralnimi konzolami, ampak tudi z razvojem intelektualne lastnine. V lasti ima svetovno priznane igre, kot sta Super Mario in Pokemon. Omenjena sta vir njegovega denarnega toka v zadnjih dveh desetletjih.

Leta 2014 so v družbi spremenili poslovno strategijo in si odprli možnosti za rast. Kar je bilo bistveno: niso se omejili na to, da bi se njihove igre igrale le na njihovih igralnih konzolah, ampak so dovolili igranje na drugih platformah in pametnih telefonih. Uporabo svojih junakov so dovolili Universal Studiu. Nintendov uspeh izhaja iz intelektualne lastnine. Podjetje sicer nima izrazitejših konkurenčnih prednosti, zato ne more dosegati premijskih cen, in to čeprav ima atraktivne in unikatne junake.

Super Maria so dali na trg leta 1983 in je eden najbolj priljubljenih junakov v svetovnem merilu. V zadnjih desetih letih so ponudili osem njegovih različic, štiri igre Mario kart ter 20 drugih iger (Mario party in Mario tennis open). Skupaj so jih prodali več kot milijon, in to na različnih platformah. Super Mario run je bila prva igra, ki so jo ponudili uporabnikom pametnih telefonov. Že prvi mesec po zagonu je imela 20 milijonov naročnikov.

Med najbolj priljubljenimi igrami je tudi pokemon, ki so ga na trgu predstvili leta 1996. V zadnjih desetih letih je 16 iger Pokemon doseglo več kot milijonsko prodajo. Ta igra je dobila status zmagovalca med igrami na trgu. Pokemon go je, ko je postal realnejši, uporabnikom ponudil novo zelo dobrodošlo uporabniško izkušnjo. Igra je podrla več rekordov (po prihodkih in številu prenosov). Od julija 2016 do septembra istega leta so zabeležili 500 milijonov uporabnikov, junija letos več kot 750 milijonov.

Zadnji letni poslovni rezultati so bili precej nad napovedmi. Dobiček iz poslovanja je presegel pričakovanja za kar 33 odstotkov. Pošiljke igre Nintendo Switch, ki so jo trgu ponudili marca letos, so bile precej večje od napovedi. Nižji od napovedi so bili stroški oglaševanja. Marca so na trg poslali 2,74 milijona igralnih konzol, napovedali pa so jih le milijon. Če se samo pet odstotkov uporabnikov Pokemon go odloči, da bo kupilo Nintendo switch, potem se bo število Nintendovih domačih konzol podvojilo. Prodaja tradicionalnih iger The legend of Zelda: breath of the wild in Mario kart 8 deluxe je presegla vsa pričakovanja uprave. Uprava, kot kaže, podcenjuje potencialne uporabnike aplikacij za pametne telefone. Očitno bo Nintendo switch srednjeročno eden od glavnih generatorjev dobička pri Nintendu.

Najverjetneje se bo število Nintendovih uporabnikov še povečevalo, saj bodo ljudje njihove igre lahko igrali na še več platformah. Kljub temu je povečanje dobičkonosnosti negotovo. Dobiček bodo lahko povečali le, če bo nova igra Switch, ki so jo ponudili marca letos, uspešnejša od Wii U, in če stroški, povezani s prodajo Switcha, ne bodo previsoki. Zelo pomembno bo tudi, ali bodo zvišali prihodke iz naslova pametnih telefonov, ne da bi pri tem škodovali svojemu segmentu igralnih konzol.