Slovenska zelenjava: sveže, naravno, doma pridelano

Cilj projekta informiranja in promocije sveže domače zelenjave je povečati pridelavo zelenjave v Sloveniji.

Objavljeno
28. februar 2013 22.16
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Ljubljana – Naš cilj je povečati pridelavo zelenjave v Sloveniji in povečati povpraševanje po njej, je ob predstavitvi projekta informiranja in promocije sveže domače zelenjave poudaril Ivan Bučar, predsednik GIZ Slovenska zelenjava.

Pred dobrim letom ustanovljeno gospodarsko interesno združenje (GIZ) slovenskih pridelovalcev zelenjave je za ambiciozno zastavljen projekt informiranja in promocije sveže domače zelenjave uspelo prepričati sedem slovenskih kmetijskih zadrug. Cilj 1,3 milijona evrov vrednega projekta, ki bo trajal tri leta, in za katerega bo 75 odstotkov denarja iz bruseljske blagajne, je z aktivnim osveščanjem povečati porabo zelenjave, ki se je po letu 2009 zaradi različnih razlogov zmanjšala. Načrt, da bi v triletnem obdobju izvajanja programa dosegli porabo 78,4 kilograma na prebivalca, je izvedljiv, so prepričani v GIZ.

Za začetek želijo predvsem spodbuditi povpraševanje po doma pridelani zelenjavi, saj bo to, kot je prepričan Bučar, spodbudilo pridelavo pri slovenskih pridelovalcih. Poudaril je, da smo v Sloveniji že imeli precej večje pridelovalne površine in tudi pridelavo, a so jo kmetje zaradi slabih ekonomskih rezultatov to proizvodnjo opuščali, ker se jim ni več izplačala.

»Z intenzivno promocijo in akcijami informiranja želimo najširši krog splošne populacije spodbuditi k razmišljanju o sveži zelenjavi, z informiranjem prek širokega spektra različnih akcij, ki bodo vključevale različne medije, pa bomo vplivali na nakupno odločitev potrošnika pri nakupu sveže zelenjave. Zelo pomembno je tudi pospeševanje prodaje na prodajnih mestih. Tako bomo potrošnika neposredno na prodajnem mestu opozarjali na nakup sveže in varno pridelane zelenjave, ki bo ves čas trajanja projekta predstavljena prek različnih oglaševalskih akcij in drugih aktivnostih informiranja ciljnih skupin.« Zato bodo, kot pravi Bučar, začeli ozaveščati otroke in mladino, ki se jim bodo približali z aktivnostmi v vrtcih, šolah in tudi prek spleta. Gospodinjstva pa bodo nagovarjali k nakupu tudi preko velikih plakatov in z degustacijami v trgovskih centrih.

Za prepoznavnost domače zelenjave so v okviru projekta, ki so ga začeli izvajati te dni, oblikovali in izdelali tudi posebne lesene zabojčke iz odpadnega lipovega lesa, v katerih bodo »slovenski kmetje ponujali slovenskemu porabniku pridelano zelenjavo«. Na zabojčkih je odtisnjen slogan kampanje ter logotip združenja. Na vsakem zabojčku bo tudi navedeno, kdo točno je zelenjavo pridelal, z imenom in priimkom kmeta ter njegovo lokacijo. »Potrošnik bo tako lahko že v trgovinah, na tržnici in drugje zaznal, da je v tej embalaži res domača zelenjava,« pravi Bučar.