Berlin − V prvi peterici evropskih držav, ki spletnemu oglaševanju namenjajo največ sredstev, so Velika Britanija, Nemčija, Francija, Italija in Rusija. Slovenija je po stopnji rasti trga spletnega oglaševanja s 43,1 odstotka močno presegla evropsko povprečje, ki znaša 11,6 odstotka, so sporočili iz IAB Slovenija. Visoko rast, 34,1-odstotno, je dosegla tudi pri vrednosti prikaznega oglaševanja in se uvrstila na drugo mesto lestvice, takoj za Irsko, kjer so zabeležili 35,1-odstotno rast te oblike spletnega oglaševanja.
Ključni del spletnega prikaznega oglaševanja predstavljajo videooglasi, pri čemer je njihov delež s 30,6 odstotka najvišji ravno v Sloveniji. Počasi narašča tudi delež mobilnega prikaznega oglaševanja, ki za Slovenijo znaša 5,1 odstotka, nekoliko več kot leta 2013.
V zadnjih petih letih podvojena vrednost
Sicer pa je po podatkih IAB Europe vrednost spletnega oglaševanja v Evropi lani znašala 30,7 milijarde evrov, kar je dobre tri milijarde oziroma 12 odstotkov več kot leto pred tem. V zadnjih petih letih se je vrednost spletnega oglaševanja v Evropi podvojila, letna rast v tem obdobju pa je bila ves čas dvomestna.
Generator rasti
Spletno oglaševanje je bilo lani tudi največji generator rasti celotnega trga oglaševanja v Evropi, saj se je oglaševanje v vseh drugih medijih skupaj zmanjšalo. V Zahodni Evropi je znesek digitalnega oglaševanja na prebivalca prvič presegel znesek, ki ga oglaševalci namenjajo drugim posameznim medijem. Znašal je skoraj 60 evrov na prebivalca, medtem ko je televiziji namenjenih 58,7 evra.
Televizijsko oglaševanje v Evropi še presega digitalnega, a se mu to vztrajno približuje − televiziji so oglaševalci namenili 33,5 milijarde evrov, spletu pa torej 30,7 milijarde evrov, še kažejo podatki IAB Europe.