Ljubljana – Soustanovitelj Conde Daniel Horak pravi, da financiranje podjetij na njihovi platformi temelji na tem, da so vlagatelji solastniki podjetja in so glede na svoj vloženi delež udeleženi pri dobičku, če je podjetje uspešno. Za uvrstitev kampanje na platformo morajo podjetja pripraviti neke vrste poslovni načrt, v katerem razložijo, kaj želijo doseči. Doslej so bila najbolj uspešna podjetja s produktom, ki je uporaben za širšo javnost.
Na platformi se predstavljajo večinoma mala in srednja podjetja, ki iščejo semenski kapital oziroma denar za rast. Za zagon kampanje podjetje plača prispevek, po uspešni kampanji pa Conda pobere še desetino investicijskega volumna.
Najmanjši vložek je 100 evrov
Doslej so investitorji, med katerimi so tako veliki kot majhni, podprli več kot 30 podjetij, v katere so vložili več kot tri milijone evrov. »Zgraditi želimo ekosistem vlagateljev,« pravi Horak in dodaja, da bo mreža vlagateljev iz Nemčije, Švice in Avstrije, kjer platforma že deluje, na voljo tudi slovenskim podjetjem, ki se bodo uvrstila na platformo.
Predvidoma z novembrom bodo platformo zagnali tudi pri nas. Po besedah Vladimirja Miloševiča iz zavoda za zagon malega gospodarstva z množičnim financiranjem ZMAG, so se za to potezo odločili, ker pri nas primanjkuje tovrstnega denarja. Pogovori z agencijo za trg vrednostnih papirjev in Banko Slovenije so v zaključni fazi in kot pravi Rok Starič, ki vodi slovensko Condo, že iščejo podjetja s projekti, ki imajo potencial.
Zmagala pijača Kaahee proti mačku
Najuspešnejša kampanja na Condi je pijača Kaahee proti mačku iz plodov kaktusa, ki je zastavljeni cilj presegla za 833 odstotkov. Med investitorji so tudi lastniki podjetja Strabag. Doslej so prodali milijon stekleničk pijače in prodrli v trgovske verige Spar in Rewe v Avstriji.
Njihov naslednji cilj je 10 milijonov prodanih stekleničk in širitev v Nemčijo. Prav tako želijo ustvariti nov segment pijač. Usmerjeni so na množično financiranje in bodo kmalu zagnali novo kampanjo v srednji Evropi.