»Zahteve, naj me zavarovalničarji ne kličejo, ne zaležejo«

Zavarovalnice in njihovi pooblaščenci agresivno tržijo svoje produkte.

Objavljeno
08. september 2014 11.43
imo Z BABICO NA IZLET-ONA
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo

»Pred nekaj leti sem sklenila naložbeno življenjsko zavarovanje pri eni izmed zavarovalnic, od takrat pa me stalno kličejo in mi hočejo predstavljati novosti, izboljševati mojo zavarovalno polico. Kličejo znova in znova, čeprav jim vedno rečem, naj me pustijo pri miru.«

Tako je povzela zgodbo naša bralka, še vsa razburjena od vnovičnega klica nekaj minut pred tem. »Klicateljici sem pravkar ponovno zabrusila, da imam zavarovalnice že poln kufer, naj me ne kličejo več. Pa je glas na drugi strani linije dejal, da moram dati zahtevo za preklic podatkov. Njihova dolžnost da je, da stranke obveščajo o stanju na njihovi zavarovalni polici in o novostih, in to počno prek različnih agencij, ki med seboj niso usklajene, tako da na to, kdo, kdaj in kako pogosto jo kličejo, nimajo vpliva. Da moram kaj preklicati, sem slišala prvič,« se je razburjala bralka.

Ko ji je oseba na drugi strani telefonske linije navrgla: »Ne vem, zakaj ste se sploh odločili za zavarovanje, če ne verjamete v te stvari,« je samo še prekinila pogovor, utvar, da je s tem zgodba vendarle končana, pa si ne dela, pravi.

ZPS: Prekličite soglasje za neposredno trženje

Po nasvet, kako ravnati, smo se obrnili na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS), kjer so potrdili, da primer takšne agresivne trženjske prakse ni osamljen. »Potrošnike najprej opozorimo, da lahko svoje soglasje za neposredno trženje kadar koli prekličejo. Če podjetje tega ne upošteva, ga potrošnik lahko prijavi informacijskemu pooblaščencu,« pravi Mojca Štrucl, svetovalka na ZPS.

Bralka na prvi klic po sklenitvi pogodbe ni odgovorila tako odklonilno in prepričali so jo, da privoli v obisk agenta, ki bo preveril, ali so vzajemni skladi, v katere vlaga prek zavarovalne police, optimalni. »Ko je prišel, o tem ni vedel nič, dejal je, da je vse v redu. Predstavil mi je ponudbo in me prepričal, da sem sklenila še dodatek k pogodbi. Govoriti znajo tako, da ti vzbudijo slabo vest, tako da se mi zdi, da kakor hitro jim dovoliš vstop v stanovanje, so te že skoraj gotovo pridobili.«

Štruclova pravi: Če je potrošnik s svojim zavarovanjem zadovoljen in sam o spremembah ne razmišlja ter jih ne potrebuje, obisk odsvetujemo. Predvsem pa ni smotrno, da bi že ob morebitnem prvem obisku podpisal pogodbo, »saj so zavarovalne pogodbe kompleksne, pravno zahtevne za razumevanje, predvsem pa imajo tudi dolgoročne ekonomske posledice. Potrošniki naj si vzamejo dovolj časa za premislek, od agenta naj zahtevajo ponudbo in vse pripadajoče pogoje ter dokumentacijo natančno preberejo.

Šele po temeljitem razmisleku naj se odločijo, ali spremembo pogodbe ali dodatne storitve resnično potrebujejo. Preden se odločijo za podpis, morajo poiskati odgovore na vsa vprašanja, ki se jim postavljajo v povezavi s produktom,« navaja sogovornica. Če po podpisu pogodbe ugotovijo, da odločitev ni bila prava, naj v splošnih pogojih preberejo, kakšni so pogoji za odpoved oziroma razveljavitev dogovora. Za življenjska zavarovanja mora biti ta rok od 14 do 30 dni.

Želijo »le obveščati«

In kaj pravijo v zavarovalnicah? Vprašanja smo poslali Triglavu, Zavarovalnici Maribor in Adriaticu Slovenici (AS). »Nenehno prilagajamo ponudbo in si želimo, da so naše stranke o tem obveščene, če tega nočejo, naj nam sporočijo,« lahko povzamemo odgovore vseh treh. V Triglavu pravijo, da stranke obveščajo z dopisom, zavarovalni zastopniki jih praviloma obiskujejo pred iztekom posameznih zavarovalnih polic.

»Žal pa se srečujemo tudi s tako imenovanimi lažnimi strokovnjaki, ki se izdajajo za zavarovalne agente, a to v resnici niso, ali pa pravijo, da so predstavniki Zavarovalnice Triglav, in s tem zlorabljajo njeno dobro ime.«

V Zavarovalnici Maribor navajajo, da stranke o novostih pri življenjskih zavarovanjih in o njihovi nadgradnji obveščajo po različnih komunikacijskih kanalih, »vendar le z njihovim privoljenjem. Ob sklenitvi zavarovanja namreč naši zavarovanci s podpisom ponudbe za sklenitev zavarovanja soglašajo, da jih lahko obveščamo o vseh novostih v zavarovalništvu.«

V AS pa strankam želijo ponuditi rešitve, ki bi jih lahko potrebovale v različnih življenjskih obdobjih. »Občasni pregled polic je potreben tudi zato, da stranka ni premalo ali neustrezno zavarovana. Hkrati lahko s tem tudi prihrani, če so zavarovanja v njenem takratnem življenjskem obdobju zanjo ugodnejša.«