Zaupanje potrošnikov se je maja povečalo

Kazalnik zaupanja potrošnikov je bil v maju 2015 na mesečni ravni višji za odstotek, na letni ravni pa za 14 odstotkov.

Objavljeno
21. maj 2015 13.19
sipic/Sejem Dom
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana − Na dvig vrednosti tega kazalnika na mesečni ravni, ugotavljajo pri državnem statističnem uradu (Surs), so vplivale bolj optimistične napovedi potrošnikov v prihodnjih 12 mesecih glede finančnega stanja v gospodinjstvih (za tri odstotke), glede gospodarskega stanja v Sloveniji in glede možnosti za varčevanje (oboje po odstotek). Negativno pa je na vrednost tega kazalnika vplivala raven brezposelnosti (za odstotek).

Ni primeren trenutek za večje nakupe

Pri kazalnikih, ki izražajo pričakovanja potrošnikov − teh kazalnikov je šest −, so se v maju 2015 na mesečni ravni zvišale vrednosti petih, vrednost enega pa se je znižala. Pri kazalnikih, ki izražajo mnenje potrošnikov o sedanjem in preteklem stanju − tudi teh je šest −, sta se na mesečni ravni vrednosti dveh zvišali, vrednosti dveh znižali, dve pa sta ostali nespremenjeni.

Najizrazitejše poslabšanje na mesečni ravni so na Sursu zaznali pri kazalniku primernost trenutka za večje nakupe: vrednost tega kazalnika se je namreč znižala za štiri odstotke.

Največ optimizma glede finančnega stanja gospodinjstev

Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila maja letos višja za 14 odstotkov v primerjavi z majem lani. Na zvišanje vrednosti kazalnika zaupanja potrošnikov na letni ravni so vplivale bolj optimistične napovedi potrošnikov v prihodnjih 12 mesecih glede finančnega stanja v gospodinjstvih (za 18 odstotkov), glede gospodarskega stanja v Sloveniji (za 17), glede ravni brezposelnosti (za deset) ter glede možnosti za varčevanje prav tako za deset odstotkov, navajajo v Sursu.