Ljubljana - Kazalnik zaupanja potrošnikov je bil v juniju 2015 na mesečni ravni višji za 5 odstotnih točk, na letni ravni pa za 15 odstotnih točk. Višji je bil tudi od povprečja prejšnjega leta, in sicer za 16 odstotnih točk, so izračunali na državnem statističnem uradu.
Na dvig vrednosti omenjenega kazalnika so vplivala bolj optimistična pričakovanja potrošnikov v prihodnjih 12 mesecih glede ravni brezposelnosti (za 8 odstotnih točk), glede možnosti za varčevanje (za 8 odstotnih točk) in glede gospodarskega stanja v Sloveniji (za 4 odstotne točke), negativno pa je na vrednost tega kazalnika vplivalo pričakovanje glede finančnega stanja v gospodinjstvu v prihodnjih 12 mesecih; katerega vrednost se je glede na vrednost v prejšnjem mesecu poslabšala za 2 odstotni točki.
Med kazalniki, ki izražajo pričakovanje potrošnikov v prihodnjih 12 mesecih, sta se glede na prejšnji mesec najbolj izboljšali vrednosti kazalnikov, ki merita pričakovanje glede možnosti za varčevanje in glede ravni brezposelnosti (vsaka za 8 odstotnih točk). Med kazalniki, ki izražajo mnenje potrošnikov o sedanjem in prejšnjem stanju, pa sta se v primerjavi s prejšnjim mesecem najbolj izboljšali vrednost kazalnika primernost trenutka za večje nakupe (za 13 odstotnih točk) in vrednost kazalnika gospodarsko stanje v Sloveniji v zadnjih 12 mesecih (za 10 odstotnih točk).
Bolje kot lani
Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila v juniju 2015 na letni ravni višja za 15 odstotnih točk, od povprečja prejšnjega leta pa je bila višja za 16 odstotnih točk.
Na dvig vrednosti kazalnika zaupanja na letni ravni so vplivala bolj optimistična pričakovanja potrošnikov v prihodnjih 12 mesecih glede ravni brezposelnosti (za 21 odstotnih točk), glede možnosti za varčevanje (za 16 odstotnih točk), glede gospodarskega stanja v Sloveniji (za 14 odstotnih točk) in glede finančnega stanja v gospodinjstvu (za 10 odstotnih točk).
Vrednosti vseh šestih kazalnikov, ki izražajo pričakovanja potrošnikov v prihodnjih 12 mesecih, so se na letni ravni izboljšale. Med kazalniki, ki izražajo mnenje potrošnikov o sedanjem in prejšnjem stanju, se je vrednost glede na isti mesec prejšnjega leta pri petih kazalnikih izboljšala, pri enem pa poslabšala.