Delavci Opla po napovedi GM na nogah

V oplovi podružnici v nemškem Rüsselsheimu je ob 11. uri okoli osem tisoč delavcev začelo stavkati, kar je posledica napovedi General Motors o ukinitvi 10 tisoč delovnih mest.

Objavljeno
05. november 2009 09.51
Peter Žerjavič, Ma.B.
Peter Žerjavič, Ma.B.
Berlin - Le dan zatem, ko se je ameriški proizvajalec avtomobilov odločil, da ne bo prodal Opla in Vauxhalla, je General Motros potrdil, da namerava v evropskih podružnicah Opla ukiniti 10 tisoč delovnih mest.

Sindikati v Nemčiji so že napovedali stavke, saj bi ukinitev delovnih mest pomenila zaprtje dveh od štirih oplovih podjetij. Ni sicer jasno, kje natančno bo do ukinitev prišlo in ali bodo zaradi tega zapirali tudi celotno proizvodnjo. Delavci Opla se navkljub temu čutijo prevarane s strani ameriškega avtomobiskega velikana, skrbi pa jih tudi nadaljnje ukinjanje delovnih mest.

V Rüsselsheimu je osem tisoč delavcev že začelo stavkati. »Naše zaupanje (v GM) je ničelno in to je ključna težava,« je pred zbranimi delavci dejal Klaus Franz, vodja delavskega sveta, in tudi pozval GM k načrtu, ki bo v Oplu ohranil proizvodnjo.

Sindikati so se skupaj s politiki zavzemali za prodajo Opla kanadski Magni, s čimer bi ohranili delovna mesta v Nemčiji ter zagotovili ohranitev domače proizvodnje. V Oplu je skupno zaposlenih 54 tisoč delavcev po celi Evropi, od tega jih je v Nemčiji 25 tisoč.

Črni dan za delavce Opla (iz četrtkovega Dela)

Da bi ameriški velikan General Motors (GM) utegnil odstopiti od načrtovane prodaje Opla kanadsko-avstrijski družbi Magna (v navezi z ruskimi partnerji), se je v zadnjih tednih in mesecih veliko ugibalo. Kljub temu je bila odločitev Detroita, da obdrži Opel v svoji lasti, za nemško javnost in politiko kakor presenečenje in šok. S tem je namreč ves načrtovani in z velikim trudom pripravljeni projekt reševanja nemškega tradicionalnega proizvajalca avtomobilov, ki je bil pred septembrskimi volitvami razglašen za velik uspeh, padel v vodo.

Najbolj razočarani so bili zaposleni v Oplu, ki so ves čas navijali za rešitev, po kateri bi se njihovo podjetje po več kakor osemdesetih letih ločilo od GM. Pod okriljem Magne, ki bi ohranila vse nemške obrate, naj bi med drugim okrepili svoj položaj v Rusiji. Najbolj se bojijo trše usmeritve GM pri sanaciji Opla. Rezi bi utegnili biti veliko bolj boleči, kakor je napovedovala Magna. Predstavniki Oplovih zaposlenih so napovedali opozorilno stavko za danes v vseh štirih njihovih obratih v Nemčiji. Ti zaposlujejo skupaj okoli 25.000 ljudi.

Iz GM so opozorili, da se bodo morali odločiti za insolventnost, če ne bodo našli skupne rešitve glede prestrukturiranja Opla. Ameriška stran je napovedala, da bi za sanacijo podjetja namenila okoli tri milijarde evrov (Magni so bila obljubljena državna jamstva v višini 4,5 milijarde evrov; poleg tega so sporočili, da so pripravljeni vrniti premostitveno posojilo (odobreno je bilo v višini 1,5 milijarde evrov) nemške vlade in dežel, v katerih so Oplovi obrati. To posojilo je Opel letos prejel, da bi sploh lahko posloval in se ognil insolventnosti.

Več v današnjem Delu.