Evolucionist

Grande punto, eden izmed Fiatovih zmagovalnih konjev, je po dobrih štirih letih dočakal temeljito prenovo in s tem novo ime - namesto grande je postal punto evo.

Objavljeno
02. oktober 2009 20.52
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Grande punto, eden izmed Fiatovih zmagovalnih konjev, je po dobrih štirih letih dočakal temeljito prenovo in s tem novo ime - namesto grande je postal punto evo. To naj bi jasno povedalo, da gre za evolucijo, v tem primeru izrazito tehnološko.

Čeprav je punto evo ohranil skoraj enake mere kot predhodnik, nekaj milimetrov je pridobil le v dolžino, je na njem in predvsem v njem resnično marsikaj novega. Med petimi bencinskimi motorji kar trije dosegajo emisijske standarde evro 5, dva (1,4-litrska s 77 kW in 99 kW) pa sta predstavnika nove generacije multiair, z novim sistemom za nadzor zgorevanja mešanice goriva in zraka v posameznem valju glede na različne režime vožnje, ki so ga sicer prvič vgradili v sestrski alfa romeo mito; rezultat je pri nizkih vrtljajih povečan navor do 15 odstotkov, največja moč za 10 odstotkov, pomembno pa se zmanjšajo izpusti - CO2 do 10 odstotkov, prašnih delcev do 40 odstotkov in dušikovih oksidov (NOx) do kar 60 odstotkov. Med petimi dizli je novinec 1,3-litrski multijet druge generacije, ki je na voljo s 55 kW in 70 kW. Glede na različne motorje vgrajujejo v punta evo pet- in šeststopenjske ročne menjalnike, na voljo je tudi posodobljen robotizirani samodejni menjalnik (dualogic). Pri nekaterih različicah, tako bencinskih kot dizelskih, je na izbiro še varčevalni paket ustavi/spelji.

Pri Fiatu so posebno ponosni, da bo imel punto evo že v osnovni različici med elektronskimi pomočniki (ABS, EBD) tudi elektronski nadzor stabilnosti vozila (ESP). Pridobitev je tudi na nov informacijsko-navigacijski sistem blue&me-tomtom, v katerem je združena kopica funkcij, od navigacije, potovalnega računalnika do sistema za varčno vožnjo (eco:drive), s pomočjo katerega lahko primerjate svoj »dosežek« z drugimi varčneži na posebni Fiatovi spletni strani. Že v osnovnem varnostnem paketu ima punto evo sedem varnostnih blazin, ena od njih varuje voznikova kolena.

Za puntovo evolucijo so porabili okroglih 220 milijonov evrov, zato se prenova seveda pozna tudi pri notranji opremi, ki nedvomno daje vtis višjega cenovnega razreda. Prav tako so poskrbeli za »face lifting«. Spremenili so prednje luči in prednji odbijač ter na novo oblikovali in povečali odprtino za dovajanje svežega zraka k motorju. Na višje in zato vidnejše mesto so premaknili tudi Fiatov znak. Podobno je nekaj sprememb doživel zadnji del vozila.

Za konec še malo nenavadna odločitev, ki so nam jo Fiatovi predstavniki sporočili na predstavitvi. Grande punto kljub vsemu ostaja v proizvodnji; pač pa se bo v drugi polovici prihodnjega leta poslovil navadni punto. Kako bo s cenami (na italijanskem trgu ne bo punto evo nič dražji od grande punta), bomo izvedeli, ko bo novinec, predvidoma najpozneje na začetku prihodnjega leta, prišel na slovenski trg.

Iz tiskane izdaje Delo