Redke so znamke, ki svojih športnih terencev ne ponujajo s skoraj obveznim dizelskim motorjem. Eden od njih je Lexus, ki namesto tega pri novi izvedbi modela RX skoraj vse stavi na hibridni pogonski sistem. Pod oznako RX 450h je združil bencinski šestvaljnik in dva elektromotorja.
Tokratna hibridna kombinacija na eni strani prinaša spredaj nameščen 3,5-litrski bencinski šestvaljnik, v bližini katerega sta vgrajena generator in eden od elektromotorjev; drugi, manjši, je na zadnji premi in pomaga le pri pogonu zadnjih koles. Pod zadnjimi sedeži je kompakten sklop nikljeve baterije, ki menda sprejme za 40 odstotkov več energije, ima tudi naprednejšo in pomanjšano nadzorno enoto. Pri bencinskem stroju so opravili različne izboljšave, povezane z zgorevanjem zmesi, konkretnejše je tudi ohlajanje plinov v izpušnem sistemu. Skupna moč sistema znaša 220 kW (300 KM), kar je za desetino več kot doslej, to je bilo po svoje tudi potrebno, saj je nova izvedba z vsaj 2110 kg skupne teže zajetnejša od predhodnika. Takšen hibridni pogon ob brezstopenjskem samodejnem menjalniku požene lexusa z mesta do hitrosti 100 km/h v 7,8 sekunde, največje hitrost je 200 km/h.
Bolj zanimiva je navedba o 30-odstotnem zmanjšanju porabe, ki naj bi zdaj v povprečju znašala le 6,3 litra, emisija CO2 pa se je po tovarniških podatkih s 192 znižala na 148 g/km. Na prvih kilometrih se nam je z resnično gospodarnim načinom vožnje, h kateremu vas usmerja tudi sistem merilnikov, res uspelo spustiti rahlo pod sedem litrov, po aktivnejši, a ne športni vožnji pa je računalnik pripovedoval o porabi slabih deset litrov. Če boste zelo agresivni, utegne seveda popiti še precej več. Avto zmore približno tri kilometre prevoziti samo na električni pogon.
Novemu lexusu RX, ki bo imel poleg hibridnega le še bencinski pogon, snovalci zdaj pravijo crossover (križanec), privoščili pa so mu še nekaj sprememb. Ima drugačen obraz, za katerega trdijo, da ima neomahljiv pogled; zadaj izstopajo nove luči, ki po malem spominjajo na aktualnega avensisa. Tudi znotraj je še najti kak indic o sorodnosti z drugimi Toyotinimi avtomobili, a pozornost je le bolj osredotočena na množico podatkov v območju merilnikov, ki kažejo, koliko ekonomično se vozimo. Na sredinskem delu konzole je seveda eden od simbolov Lexusa - premijska avdionaprava Mark Levinson; niže se pne dokaj eleganten most in na njem upravljalo večfunkcijskega sistema, ki spominja na računalniško miško.
RX 450 ima več sprememb na podvozju, a kljub temu v svojem bistvu ostaja model, ki je naravnan predvsem na udobje potovanja, s tihostjo v kabini vred. Ta se zdi zadaj malo bolj prostorna, pa čeprav so mere ostale podobne kot pri predhodniku: v dolžino je novi RX centimeter daljši (477 cm), v širino meri 188 cm (dodatna dva centimetra) in v višino 168 cm (centimeter več). Avtomobil je seveda precej založen s sodobno varnostno opremo (deset zračnih blazin, samoprilagodljiv radarski tempomat ...), še vedno pa so na izbiro različni dodatki, med drugim zračno vzmetenje. Prodaja se po Evropi začenja konec maja, pri nas bo stal hibridni RX najmanj 61 tisoč evrov, bencinski nekaj manj, cene pa se lahko povzpnejo tja do 80 tisočakov. V teh časih si pri zastopniku obetajo največ 15 kupcev.
Iz sobotne tiskane izdaje Dela