Novi rod Mazdine trojke je dopolnil manjkajoči člen, različica iz tovarniške serije zmogljivih avtomobilov z oznako MPS. To je drugi rod takšne nabrite mazde nižjega srednjega razreda, ki je pri kupcih sorazmerno priljubljena, še posebno v Evropi. Združuje namreč uporabnost kombilimuzine in vznemirljivost športnega avtomobila. Bolj kot prvič je zdaj menda dorasla celo agresivni vožnji na dirkališču, hkrati pa zagotavlja visoko raven udobja med umirjeno vožnjo v vsakdanjem prometu.
Kljub temu da je že izhodiščna mazda3 avtomobil s športnim duhom, je Mazdi z oblikovnimi poudarki in funkcionalnimi dodatki, ki jih zahtevajo velike zmogljivosti, pri različici MPS uspelo dodati novo razsežnost. Tako večji, v bistvu dvojni zadnji strešni spojler veča pritisk avtomobila na cestišče in z njim povezano stabilnost pri večji hitrosti. Velika reža na osrednjem delu pokrova motorja zajema zrak za hladilnik zraka pod tlakom, ki je nameščen na vrhu štirivaljnika z neposrednim vbrizgom goriva. Tudi valovite reže na straneh spodnjega sprednjega dela niso tam le zaradi izzivalnejše podobe. Svoje dodajo še za 10 mm nižje vzmetenje in velika, 18-palčna kolesa s platišči iz lahke litine, za katerimi so dobro vidne športno zmogljive zavore - s premerom sprednjih zavornih kolutov 320 mm.
Motor z delovno prostornino 2261 ccm doseže največjo moč 191 kW (260 KM) pri 5500 vrtljajih na minuto in največji navor 380 Nm pri 3000 vrtljajih na minuto. Povezan je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki prenaša pogon na prvi kolesni par. Kako je snovalcem uspelo prevesti dirkaško agresivnost v jezik, razumljiv v vsakdanjem prometu, ne da bi se izgubil oziroma razvodenel pomen zmogljivosti in prepričljivosti na dirkališču, na svoj način odkriva elektro-mehanski nadzor pogona.
Sprednji diferencial je namreč opremljen z mehansko samodejno delno zaporo, elektronska krmilna enota motorja pa omeji navor v prvih treh prestavah, različno za vsako prestavo in odvisno od kota zasuka volana. Zato avtomobil ni agresivno robat, ampak lahkoten in natančno vodljiv ne glede na slog vožnje. Ob upoštevanju številnih spremenljivk sprosti le toliko moči in navora, kolikor ju je v danih razmerah mogoče izrabiti. Poleg trših vzmeti in blažilnikov skrbijo za dobro lego po športnih merilih še debelejša stabilizatorja ter močnejši elementi vpetja vodil na karoserijo.
Mazdo3 MPS novega rodu, ki doseže največjo hitrost 250 km/h in pospeši od nič do 100 km/h v 6,1 sekunde, v povprečju pa porabi 9,6 litra bencina na 100 kilometrov in izpusti v ozračje 224 g ogljikovega dioksida na kilometer, je za 30.640 evrov že mogoče kupiti tudi v Sloveniji.
Iz tiskane izdaje Delo