Osem novih avtomobilov je bilo preizkušenih v zadnji seriji trkov, ki jih izvaja konzorcij Euro NCAP. Težko bi rekli, da se za njimi skriva osem zgodb, saj je le citroën C3 dobil premalo točk, da bi se lahko pohvalil s petimi varnostnimi zvezdicami - a še to zgolj zato, ker ESC ni vgrajen serijsko v dovolj različic. Avtomobilisti so se očitno dobro pripravili na strožje teste, pri čemer jim gre na roko tudi dejstvo, da se merila zaostrujejo postopoma. Tako lahko v letu 2012 vseeno pričakujemo, da bo petic manj. No, tokrat posebej omenjamo dve hibridni vozili, hondo insight in toyoto priusa, ki sta varčni in med najbolj varnimi, pri Euro NCAP so zlasti zadovoljni zaradi dosežka pri varnosti pešcev, saj bi z njim tudi po letu 2012 obe dobili pet zvezdic. Pri tem merilu so se dovolj dobro odrezali tudi drugi avtomobili, še zlasti če vemo, da je lani le četrtina preizkušenih dobila več kot dve zvezdici za varnost pešcev.
Citroën C3 (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: citroën C3 1.4 HDi z volanom na levi strani
ocena velja za vse avtomobile
Varnost odraslih (30 točk/83 %): Po čelnem trku je potniška kabina ostala stabilna, meritve pa so pokazale dobro zaščito kolen in stegen spredaj sedečih. Citroën je dokazal, da raven varnosti ni odvisna od višine potnikov in njihovega položaja med sedenjem. Pri bočnem trku je C3 dobil vse točke, pri ostrejšem trku ob drog pa so zaznali slabšo zaščito oprsja. Sedež in vzglavnik slabo preprečujeta poškodbe hrbtenice ob trku od zadaj.
Varnost otrok (36 točk/74 %): Pri čelnem trku je triletnega otroka premaknilo naprej, a ne preveč, glavi obeh otrok sta pri bočnem trku ostali znotraj sedeža. Sovoznikovo zračno varnostno blazino je mogoče izključiti, a njen status ni prikazan dovolj jasno.
Varnost pešcev (12 točk/33 %): Odbijač ponuja dobro zaščito na mestu, kamor bi udarila noga pešca, a že sprednji del motornega pokrova ni dobil nobene točke. Površina motornega pokrova zagotavlja podpovprečno ali celo slabo zaščito na delih, kamor bi udarila glava otroka, in večinoma slabo tam, kamor bi udarila glava odraslega.
Varnostna oprema (3 točk/40%): Sistem za zagotavljanje stabilnosti ESC je na voljo v nekaterih opremskih paketih, a ni pričakovati, da bi se zanje odločilo dovolj kupcev, zato C3 ni dobil nobene točke za ta dodatek. Drugače je z omejevalnikom hitrosti, za katerega je pričakovano, da bo v večino avtomobilov vgrajen že serijsko oziroma bo opcija pri drugih. Vsi kupci C3 bodo lahko izrabili prednosti opozorilnika na varnostni pas na sprednjih sedežih.
Honda insight (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: honda insight 1.3 SE z volanom na desni strani
ocena velja za vse avtomobile letnika 2009
Varnost odraslih (33 točk/90 %): Potniška kabina je po čelnem trgu ostala stabilna. Zaščita spredaj sedečih potnikov je dobra, z izjemo spodnjega dela nog, kjer je le zadostna. Tveganje za poškodbe kolen, stegen in medenice je majhno, ne glede na velikost potnika in njegov položaj. Pri bočnem trku so zaznali povečano obremenitev oprsja, pritisk na rebra pa kaže na slabo zaščito pri trku ob drog. Sedež in vzglavnik dobro zavarujeta pri trku od zadaj.
Varnost otrok (36 točk/74 %): Pri čelnem trku je triletnega otroka premaknilo naprej, a ne preveč, pri bočnem sta glavi obeh ostali znotraj sedeža. Sovoznikovo zračno varnostno blazino je mogoče izključiti, a njen status ni prikazan dovolj jasno. Potencialna nevarnost nasprotno od smeri vožnje obrnjenega otroškega sedeža, ki je ob vključeni zračni varnostni blazini pripet na sovoznikovem sedežu, je jasno razložena na neodstranljivi nalepki na senčniku.
Varnost pešcev (27 točk/76 %): Insight ima zelo dobro oceno za varnost pešcev. Vse točke je dobil za odbijač in sprednji del motornega pokrova, so pa preizkusi zunaj delov, ki jih upošteva Euro NCAP, odkrili slabšo zaščito zaradi struktur pod motornim pokrovom. Euro NCAP bo ocenjevanje že kmalu razširil, tako da bodo v oceno vključena tudi ta območja. Na motornem pokrovu je dobra zaščita na delu, kamor bi udarila glava otroka.
Varnostna oprema (6 točk/86 %): ESC je serijsko vgrajen v vsa vozila, namenjena za trge, kjer vozijo po desni, medtem ko je v državah, kjer vozijo po levi, ESC opcija pri osnovni različici. Pri Hondi so zagotovili, da bo ta dodatek kmalu serijski povsod v EU. Insight ima opozorilnike za varnostni pas na vseh sedežih.
Kia sorento (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: kia sorento 2.2 CRDi z volanom na levi strani
ocena velja za vse avtomobile
Varnost odraslih (31 točk/87 %): Potniška kabina je bila po čelnem trgu stabilna. Dvojni zategovalniki varnostnih pasov so zagotovili, da so kolena preizkusnih lutk ostala dovolj stran od armaturne plošče, ne pa tudi od volanskega droga in kontaktne ključavnice, ki predstavljata potencialno nevarnost za poškodbe različno visokih voznikov. Pri bočnem trku je sorento izgubil delček točke zaradi obremenitev prsnega koša, pri trku ob drog pa je bila zaščita celo podpovprečna. Trk od zadaj bi potnika dobro prestala, zaščita hrbtenice je namreč dobra.
Varnost otrok (41 točk/84%): Same meritve so sorentu prinesle vse točke za varnost 1,5- in triletnega otroka, sedečih v priporočenih otroških sedežih. Sovoznikovo zračno varnostno blazino je mogoče izključiti, a njen status ni prikazan dovolj jasno.
Varnost pešcev (16 točk/44 %): Zaščita peščevih nog, ki jo zagotavlja sprednji del motornega pokrova, je slaba, podpovprečna je tudi pri odbijaču, pač pa je boljša na sredini avtomobila. Večina delov, kamor bi udarila glava otroka, ne daje potrebne zaščite, medtem ko je na delu, kamor bi udarila glava odraslega, na sredini dobra, slabša pa proti robu motornega pokrova.
Varnostna oprema (5 točk/71 %): ESC je serijsko vgrajen v vseh sorentih, avtomobil ima tudi opozorilnik za varnostni pas na sprednjih sedežih.
Renault grand scenic (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: renault grand scenic 1.5 dCi z volanom na levi strani
ocena velja za vse avtomobile
Varnost odraslih (33 točk/91 %): Potniška kabina je po čelnem trgu ostala stabilna. Meritve so pokazale, da je varnost potnikov na splošno dobra, razen na oprsju spredaj sedečih, kjer je zadostna. Kolena in noge nasploh so dobro zavarovani, ne glede na postavo potnikov in njihov položaj med vožnjo. Grand scenic je dobil vse točke za varnost pri bočnem trku, medtem ko so pri trku ob drog zaznali večjo obremenitev prsnega koša. Zaščita hrbtenice pri trku od zadaj je podpovprečna.
Varnost otrok (37 točk/76 %): Pri čelnem trku je triletnega otroka premaknilo naprej, a ne preveč, pri bočnem sta glavi obeh otrok ostali znotraj sedeža. Sovoznikovo zračno varnostno blazino je mogoče izključiti, a njen status ni dovolj jasno prikazan, zato grand scenic za to ni dobil točk.
Varnost pešcev (15 točk/42 %): Odbijač je dobil vse mogoče točke za varnost, ki jo zagotavlja peščevim nogam. Sprednji del motornega pokrova je precej bolj neugoden, saj je zaščita večinoma podpovprečna, slaba pa je na delih, kamor bi udarila glava otroka oziroma odraslega.
Varnostna oprema (7 točk/99 %): ESC je serijsko vgrajen v večino grand scenicov, ki so naprodaj v EU, kot opcija pa dobavljiv v vseh drugih. Delež bo predvidoma dovolj visok, da je Euro NCAP ta dodatek nagradil s točkami. Enako velja za omejevalnik hitrosti, vsi grand scenici so opremljeni tudi z opozorilnikom na varnostni pas na vseh sedežih.
Škoda yeti (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: škoda yeti 2.0 TDI ambiente z volanom na levi strani
ocena velja za vse avtomobile
Varnost odraslih (33 točk/92 %): Potniška kabina je po čelnem trku ostala stabilna, meritve so zaznale dobro ali zadostno zaščito na vseh delih telesa. Kolena in stegna spredaj sedečih so dobro zavarovana ne glede na velikost in položaj potnika pri sedenju. V testnem yetiju so bile vgrajene stranske zračne blazine za zaščito oprsja in glave, ki pa ne bodo serijske povsod v EU. Pričakovati je, bo večina prodanih avtomobilov te zračne blazine imela vgrajene, s čimer so zahteve Euro NCAP izpolnjene. Pri bočnem trku je yeti dobil vse točke, medtem ko so pri trku ob drog zaznali povečano obremenitev prsnega koša, zaščita tega dela telesa je podpovprečna. Ob trku od zadaj sedeži dobro preprečujejo poškodbe hrbtenice.
Varnost otrok (38 točk/78 %): Otroka sta v priporočanih sedežih varna. S stikalom v predalu pred sopotnikom je mogoče izključiti sovoznikovo zračno varnostno blazino. Tveganje, če tega ne storite, na sovoznikovem sedežu pa vozite v nasprotno stran obrnjen otroški sedež, je jasno razloženo na kakovostno pritrjeni nalepki.
Varnost pešcev (17 točk/46 %): Za odbijač so ocenjevalci podelili vse točke za zaščito, ki jo zagotavlja peščevim nogam, so pa preizkusi drugih delov, ki jih Euro NCAP za zdaj ne upošteva, odkrili šibke točke. Euro NCAP bo kmalu razširil območje, na katerem pregleduje, kaj bi se dogajalo s pešci ob trku, takrat bodo v oceno zajeti tudi zdaj izvzeti deli. Sprednji del motornega pokrova ni dobil nobenih točk za varnost pešcev, medtem ko je na samem motornem pokrovu na delu, kamor bi udarila glava otroka, zaščita pretežno dobra, tam, kamor bi udarila glava odraslega, pa je večinoma slaba.
Varnostna oprema (5 točk/71 %): V večini yetijev, ki bodo naprodaj v evropskih državah, je elektronski nadzor stabilnosti (ESC) vgrajen serijsko, zato je upravičeno pričakovati, da ga bo imela večina prodanih avtomobilov - yeti si je tu prislužil ustrezno število točk. Vedno je vgrajen opozorilnik za varnostni pas za spredaj sedeča potnika.
Subaru legacy (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: subaru legacy 2.0D z volanom na levi strani
ocena velja za vse avtomobile
Varnost odraslih (29 točk/79 %): Potniška kabina je po čelnem trku ostala stabilna. Deli armaturne plošče predstavljajo tveganje za poškodbe kolen in stegen spredaj sedečih, ocena zaščite tega dela telesa je zato le podpovprečna. Pri bočnem trku je legacy dobil vse točke, medtem ko so pri trku ob drog zaznali slabo zaščito prsnega koša. Pri trku od zadaj sta potnika na sprednjih sedežih podpovprečno zavarovana pred poškodbami hrbtenice.
Varnost otrok (36 točk/73 %): Otroka sta v priporočanih sedežih dokaj varna. Sovoznikovo zračno varnostno blazino je mogoče izključiti, tveganje, če tega ne storite, a na sovoznikovem sedežu vseeno vozite otroka v sedežu, ki je obrnjen nasprotno od smeri vožnje, pa ni razloženo v vseh jezikih EU.
Varnost pešcev (21 točk/58 %): Večina odbijača dobro ublaži udarec v peščeve noge, tudi motorni pokrov se je dobro odrezal v večini predelov, kamor bi udarila glava odraslega ali otroka. Drugače je na sprednjem delu motornega pokrova, ki za varnost pešcev ni dobil nobene točke.
Varnostna oprema (5 točk/71 %): ESC je serijsko vgrajen v vse legacyje, prav tako opozorilnik za varnostni pas na sprednjih sedežih.
Toyota prius (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: toyota prius 1.8 VVT sol z volanom na desni strani
ocena velja za vse avtomobile
Varnost odraslih (32 točk/88 %): Potniška kabina je po čelnem trku ostala stabilna. Merilne naprave so zaznale dobro zaščito kolen in stegen, ne glede na višino potnikov in njihov položaj med sedenjem. Pri bočnem trku je prius dobil vse točke, medtem ko so pri trku ob drog zaznali podpovprečno zaščito prsnega koša. Prav tako je hrbtenica pri trku od zadaj podpovprečno zavarovana pred poškodbami.
Varnost otrok (40 točk/82 %): Otroka sta v priporočanih sedežih dobro zavarovana. Sovoznikovo zračno varnostno blazino je mogoče izključiti, tveganje, če tega ne storite, a na sovoznikovem sedežu vseeno vozite otroka v sedežu, ki je obrnjen nasprotno od smeri vožnje, pa je jasno opisano na neodstranljivi nalepki.
Varnost pešcev (24 točk/68 %): Na motornem pokrovu je zaščita dobra na večini predelov, kamor bi udarila glava otroka, medtem ko je na delu, kamor bi zadela glava odraslega, večinoma dobra, ponekod pa tudi podpovprečna - podobno je z zaščito peščevih nog na odbijaču in sprednjem delu motornega pokrova.
Varnostna oprema (6 točk/86 %): ESC je serijsko vgrajen v vse priuse, prav tako opozorilnik za varnostni pas na sprednjih in zadnjih sedežih.
Volkswagen polo (Fotogalerija)
skupna ocena: ✩✩✩✩✩
preizkušeni avtomobil: volkswagen polo 1.2 trendline z volanom na levi strani
ocena velja za vse avtomobile
Varnost odraslih (32 točk/90 %): Potniška kabina je po čelnem trku ostala stabilna. Polo je dobil prav vse točke za varnost potnikov. Podroben pregled je pokazal, da bi edino volanski drog lahko pomenil tveganje za voznikova stegna. Pri bočnem trku so del točke odšteli zaradi povečane obremenitve oprsja, medtem ko je pri trku ob drog zaščita tega dela telesa podpovprečna. Enako velja pri trku od zadaj.
Varnost otrok (42 točk/86 %): Za varnost otrok pri čelnem in bočnem trku je polo dobil vse ocene. Sovoznikovo zračno varnostno blazino je mogoče izključiti, njen status pa ni dovolj jasen. Neodstranljiva nalepka opisuje tveganje, če na sovoznikovem sedežu vozite otroka v sedežu, ki je obrnjen nasprotno od smeri vožnje, vendar ne izključite sovoznikove zračne varnostne blazine.
Varnost pešcev (15 točk/41 %): Odbijač večinoma zagotavlja dobro zaščito peščevim nogam, trdi deli na njegovem robu pa le slabo. Sprednji del motornega pokrova ni dobil tako visokih ocen, večinoma je zaščita podpovprečna. Motorni pokrov na osrednjem delu dobro zavaruje otroško glavo, slabše je na robovih, medtem ko je območje, kamor bi udarila glava odraslega, ocenjeno s slabo.
Varnostna oprema (5 točk/71 %): ESC je kot opcija na voljo v nekaterih različicah, ki so naprodaj po Evropi, a je serijska opremljenost s tem dodatkom dovolj velika, da zadovolji merila Euro NCAP. V polu je vedno vgrajen opozorilnik na varnostni pas na sprednjih sedežih.
Iz sobotne tiskane izdaje Delo