Španski Seat je predstavil tri športne različice priljubljene ibize. Imena FR, cupra in bocanegra pomenijo vrh njene ponudbe. Za povrhu je dobila še nov dizelski motor.
SEAT (Sociedad Española de Automóviles de Turismo) večini svojih avtomobilov daje imena španskih geografskih znamenitosti oziroma mest. Najmanjšega in hkrati najbolj priljubljenega so poimenovali po otoku Ibizi. Ibiza na štirih kolesih menda uteleša mladostno razigranost, zabavo in veselje, ki so že vrsto let tako značilni za Ibizo. Seveda ni treba poudarjati, da se je na Iberskem polotoku lepo uveljavila in je tako rekoč vseh petindvajset let med tržno najbolj uspešnimi avtomobili v Španiji.
Lani je na ceste pripeljala četrta generacija, ki po »stasu in glasu« velja za najbolj dovršeno. Tako pač je, ko se združita nemška tehnika in španski temperament, pravijo. Ampak tisto lani ni bilo še nič, najbolj našpičene ibize so luč dneva ugledale šele letošnje poletje. Gre za tri različice z oznakami FR, cupra in bocanegra, ki najlepše uresničijo slogan »auto emocion«, s katerim Seat že nekaj let išče svoje mesto pod avtomobilskim soncem. Za vse tri so značilne izrazita športna naravnanost, zmogljivejši motorji, agresivnejši videz in ekskluzivnejša oprema.
FR je kratica, ki pomeni »formula racing«. Gre za osnovno različico serijskega avtomobila s športnim značajem. Opremljena je z 1,4-litrskim motorjem TSI, ki zmore moč 110 kW (150 KM). V praksi to pomeni največjo hitrost 212 km/h in pospešek 7,7 sekunde do 100 km/h. Pohvali se s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG, ki ponuja tudi možnost ročnega prestavljanja s stikali na volanu. Športni način vožnje omogočata ojačeno podvozje in že iz leona in altee znani sistem XDS, ki v kombinaciji s sistemom ESP skrbi za optimalen oprijem. Športni sta tako zunanjost in notranjost. Na zunaj FR razkrivajo bolj mišičasti odbijači in sedemnajstpalčna platišča iz lahke litine, v notranjosti pa boljši materiali in sedeži, ki vozniku in sopotniku ponujajo odličen oprijem.
Tudi cupra je kratica, čeprav nekoliko neposrečena, saj njena fonetična različica preveč spominja na besedo cooper, ki je sinonim za verjetno najbolj karizmatični mali avto na trgu. No, poznavalci vedo, da cupra pomeni »cup racing« in obuja spomine na devetdeseta leta, ko je ibiza zmagovala na najbolj zahtevnih relijih za svetovno prvenstvo. Poganja jo 1,4-litrski motor TSI z močjo 132 kW (180 KM), ki jo do 100 km/h izstreli v 7,2 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri številki 225. Agresivnost izžareva že na prvi pogled. V primerjavi z izvedbo FR ima še bolj poudarjene detajle, ki govorijo o njeni surovi moči. Z zadnje strani jo je mogoče prepoznati po sredinsko nameščeni izpušni cevi.
Bocanegra pa predstavlja vrh ibizine ponudbe. Njeno ime, ki v slovenskem prevodu pomeni črna usta, se nanaša na legendarni model 1200 sport, katerega zaščitni znak je bil povsem črn sprednji del. Točno taka je tudi ključna značajska lastnost bocanegre letnika 2009. Od cupre se razlikuje po nekaterih detajlih, sončni strehi in drugačnem oblazinjenju. S to različico si pri Seatu želijo ustvariti nekakšno oblikovalsko ikono, saj na leto ne bodo izdelali več kot tisoč primerkov.
Hkrati so predstavili tudi ibizo z 1,6-litrskim motorjem TDI s tehnologijo skupnega voda, ki bo nadomestil dosedanjega 1,9-litrskega. Ta tržno verjetno najbolj zanimiva izvedba je pravo nasprotje zgoraj opisanim modelom, saj jo odlikujeta predvsem majhna poraba (4,2 litra pri kombinirani vožnji) in majhen izpust CO2 (109 g/km). Novinke je že mogoče naročiti pri slovenskih trgovcih. Ibiza FR je na voljo za 19.519, cupra za 22.495 evrov. Za bocanegro pa je treba doplačati 800 oziroma 900 evrov. Ponudba različice 1,6 TDI CR se začne pri 13.585 evrih.