Vroči megane dveh duš

Renault Sport je za Renault to, kar so AMG, M, Abarth, R in podobna zveneča imena za druge izdelovalce avtomobilov. Torej znamka ali oznaka športne vrhunskosti, ki zaokroži ponudbo in združuje tehnično naprednost.

Objavljeno
06. november 2009 23.03
Željko Purgar
Željko Purgar
Renault Sport je za Renault to, kar so AMG, M, Abarth, R in podobna zveneča imena za druge izdelovalce avtomobilov. Torej znamka ali oznaka športne vrhunskosti, ki zaokroži ponudbo in združuje tehnično naprednost, oblikovno zapeljivost in zmage s tekmovalnih prog. Vse to velja tudi za novega mégana renault sport, s katerim uvajajo novo oznako R.S.

Ob zapeljivi zunanjosti, ki se z aerodinamičnimi dodatki spogleduje celo s tovarniškim dirkalnikom formule ena, je glavni del novega, športno najbolj vročega megana bencinski štirivaljnik z največjo močjo 184 kW (250 KM) pri 5500 vrtljajih na minuto in največjim navorom 340 Nm pri 3000 vrtljajih na minuto. Dovolj ga je povsod in vedno, saj doseže 80 odstotkov navora že pri 1900 vrtljajih na minuto. Tako kot vsi najnovejši pogonski agregati njegove vrste kljub veliki zalogi moči in navora ni brutalen. Tudi zato deluje v nekaterih razmerah in ob umirjenem načinu vožnje morda celo preveč uglajeno. Vozniki avtomobilov, kot je mégane R.S., pač iščejo izzive, v katerih lahko preizkušajo meje svojih zmogljivosti in vozniškega znanja. Zato to ne bi smeli biti avtomobili umirjene dinamike, ki dvigujejo prah samo s pojavnostjo, ampak rekviziti za rekreativno dirkanje.

 

Vseeno se zdi, da je na večjih trgih, na katerih je bil športno vroči megane prejšnjega rodu dobro sprejet, dovolj tistih, ki jim je bliže neagresivna izraba njegove športnosti. Zato osnovna izvedba novega rodu s polnim imenom renault megane renault sport sport ni groba. Sedeži, vzmetenje, elektronska zapora diferenciala in še marsikaj drugega deluje uglajeno in ponudi ustrezno razmerje športnosti ter udobja. Neprimerljivo bolj neposredna in ostra je različica cup. S tršimi blažilniki in debelejšimi stabilizatorji utrjeno podvozje, diferencial z mehansko zaporo ter še nekatere druge pritikline, ki dišijo po dirkanju, naredijo megana R.S. čisto drugačnega. Tako je mogoče govoriti o dvostopenjski ponudbi, v kateri najdejo primeren izdelek vozniki s povsem različnimi merili. Različico cup si je mogoče omisliti z dvema merama koles (z 18- ali 19-palčnimi). V serijsko opremo sodijo še sprednja, dirkaško lahka in tanka školjkasta sedeža znamke Recaro ter izzivalno rdeče velike zavorne čeljusti z vidnim napisom Brembo. Športno neposredni paket cup pa je prepoznaven še po rumeni barvi nekaterih delov notranjosti. Za voznika je sicer pomembnejši elektronski program stabilnosti ESP s tristopenjskim upravljanjem. Prva stopnja je označena z besedico normal, druga sport, s tretjo pa se samodejno stabiliziranje vozila popolnoma izključi.

 

V obeh izvedbah pospeši megane R.S. od nič do 100 km/h v 6,1 sekunde in doseže največjo hitrost 250 km/h. V povprečju porabi 8,4 litra bencina na 100 kilometrov in izpusti v ozračje 195 gramov ogljikovega dioksida na kilometer vožnje. Obema različicama je skupen tudi ročni šeststopenjski menjalnik. Izhodiščna različica megana R.S. pri nas stane 25.290 evrov. Za izvedbo cup z 18-palčnimi kolesi je treba odšteti dodatnih 2450 evrov, če so kolesa 19-palčna, pa 3450 evrov. Poseben večfunkcijski zaslon renault sport, na katerem se izpisujejo vrednosti, ki jih spremlja dirkaška telemetrija, stane še 250 evrov. Na naše ceste bodo novi športni megani zapeljali v drugi polovici januarja prihodnjega leta.

 

Več v sobotni tiskani izdaji Dela