X1 je najmanjši in najbolj svež

Najprej je bil X5, čez slabih pet let se je rodil X3, pred skoraj dvema letoma X6. Vsi se spogledujejo s terensko uporabnostjo. Zdaj prihaja najmanjši, X1, in odpira povsem nov tržni razred.

Objavljeno
02. oktober 2009 20.22
Janez Kovačič
Janez Kovačič
Najprej je bil X5, čez slabih pet let se je rodil X3, pred skoraj dvema letoma X6. Vsi se spogledujejo s terensko uporabnostjo (štirikolesni pogon), bavarska prestižnost jim je zapisana v genih, tržni uspeh tudi, kajti doslej je nemški BMW prodal več kot 1,5 milijona teh športnih terencev. Zdaj prihaja najmanjši, X1, in odpira povsem nov tržni razred. In v Münchnu si ne mislijo, da bi moral biti hišni avtomobil.

S športnimi terenci (pa naj gre za one z oznako SUV ali morda SAV, ki se pojavlja predvsem pri X6) imajo Bavarci torej precej izkušenj, številke dokazujejo, da je zanje tudi dovolj kupcev. X1, najbolj svež v tej ponudbi, pravzaprav nima izrazitih tekmecev, zato pri BMW lahko rečejo, da odpira nov tržni oddelek v t. i. premijskem kompaktnem segmentu - karkoli že to pomeni. Čeprav je najmanjši, 12 centimetrov krajši od X3, si osnove zanj niso sposodili pri seriji 1, kot bi človek glede na oznako morda domneval, ampak pri touringu serije 3. Spogledovanje z X3 je kljub temu dovolj očitno in nasploh ima novorojenec toliko beemejevskih karoserijskih potez, da o gnezdu ne more biti nobenega dvoma. Popotnica, ki ima v teh časih gotovo svoj pomen.

Čeprav je najmanjši v družini X, premore novi bavarec razmeroma velik prtljažni prostor (od najmanj 420 do največ 1350 litrov), pa delitev zadnje sedežne klopi (v resnici gre za tri posamične sedeže) v uporabnem razmerju 40/20/20 in tudi spremenljiv naklon naslonjal. Notranjost, na voljo v sedmih različnih barvah, na sedežih je lahko tudi voljno in dišeče usnje nevada, je narejena v prepoznavni maniri: razmeroma čista in pregledna armaturna plošča s sploh ne prevelikim volanskim obročem, ki se izvrstno prilega v roke, više postavljeno ročico bodisi šeststopenjskega ročnega ali šeststopenjskega samodejnega menjalnika (serijsko pri izvedenkah 28i in 23d), predvsem pa s presenetljivo prostornostjo sedenja na zadnjih sedežih. Velja tedaj, ko je v mislih prostor tako za kolena kot glavo, slednje je pač posledica povišanega zadka. Vsekakor lastnost, s katero se bavarski avtomobili doslej niso mogli zares pohvaliti.

X1 bo za začetek naprodaj s štirimi motorji, pozneje, niso povedali natančno kdaj, bodo verjetno dodali še kakšnega. Glede na to, da se X1 vozi v razredu športnih terencev, je odločitev o štirikolesnem pogonu (ki ga pri tej nemški avtomobilski hiši označujejo s črko x) razumljiva. Vendar zmore X1 ustreči tudi tistim, ki se jim zdi, da 4x4 ne potrebujejo, zato je na voljo različica zgolj s pogonom na zadnji kolesni par, in sicer v izvedbi sdrive 18d in 20d. S takšno potezo se zanesljivo razširi krog morebitnih kupcev; sicer pa so vsi motorji in njihove tehnične ter druge značilnosti zapisani v spodnji tabeli. To, da so v številčni prednosti dizelski agregati (omenjajo še bencinsko možnost 18i, vendar brez podrobnih tehničnih podatkov), ne more pretirano presenetiti, saj se bavarska hiša krčevito bori za izboljšanje svoje okoljske podobe, ki jo vsaj za zdaj bolj pomagajo loščiti dizelski kot pa bencinski motorji.

Čez nekaj tednov, natančneje 24. oktobra, steče prodaja X1 na slovenskem trgu, zato cene niso skrivnost, vendar na začetku ne bo dobavljiva različica 18d in s pogonom na zadnji kolesni par pa zgolj ena (sdrive 20d). Ne bi bil izjemno presenečen, če bi bilo povpraševanje po njem večje, kot bi ta trenutek lahko pričakovali.

Iz tiskane izdaje Delo