Godec: Za stavko ni razlogov

Kot ocenjuje predsednik nadzornikov SŽ Andrej Godec, želijo sindikati z napovedjo stavke lastnika opozoriti, da je organiziranost Slovenskih železnic, takšna, kakršna je, najboljša in edina prava.

Objavljeno
23. oktober 2009 14.55
Ma.B./STA
Ma.B./STA
Ljubljana - Predstavniki lastnika v nadzornem svetu Slovenskih železnic menijo, da na železnicah ni razlogov za opozorilno stavko.

Sindikati glede organiziranosti Slovenskih železnic po Godčevem mnenju zahtevajo 'status quo'. "Vendar monopola enega prevoznika v slovenskem železniškem prostoru ni več in spremembe bodo potrebne," je danes na novinarski konferenci poudaril Andrej Godec in dodal, da bodo predstavniki lastnika v nadzornem svetu glede tega sledili smernicam ministrstva za promet.

Problematizacija vodenja in nadzora Slovenskih železnic je po Godčevih besedah deplasirana. "Predstavniki lastnika v nadzornem svetu smo strokovnjaki z izkušnjami na raznih področjih in se zavedamo, kakšne so naloge nadzornega sveta, kakšne so razmere in da nadzorni svet ni tisti, ki posega v vodenje družbe. Je tisti, ki spremlja in nadzira," je zatrdil. Nadzorniki svoj mandat opravljajo tudi s podporo prometnega ministra Patricka Vlačiča.

Nepravilnosti na robu kaznivih dejanj?

Godec razloge za napoved opozorilne stavke vidi tudi v začetku razčiščevanja in odkrivanja nepravilnosti in neučinkovitosti Slovenskih železnic pri projektih. Poročilo v zvezi s tem še ni pripravljeno, zato Godec podrobnejših informacij o ugotovitvah skrbnega pregleda ni podal. Dejal pa je, da so ugotovitve na robu kaznivih dejanj. Omenjeno poročilo bo nadzorni svet Slovenskih železnic obravnaval na prihodnji seji, ki je predvidena za 3. november. Najverjetneje se bodo nadzorniki seznanili tudi z drugimi poročili o izvajanju projektov.

Se pa predstavniki lastnika v nadzornem svetu strinjajo s sindikati, da so razmere na področju tovornega prometa zelo težke, da so transportni prihodki daleč pod načrtovanimi in da je izguba ogromna. Stanje v tovornem prometu je po Godčevih besedah posledica popolno netržnega pristopa in slabe tehnološke organiziranosti na tem področju.

Nadzorni svet je zato vodstvu družbe naložil, da do prihodnje seje nadzornikov pripravi analizo z ukrepi za korenito spremembo dela v tovornem prometu, in sicer tako v tržnem kot operativnem delu.

Godec: Uprava znižala materialne stroške in izdatke za 30 milijonov evrov

V zvezi z dogovorom med sindikati in generalnim direktorjem družbe iz junija letos o ukrepih za izboljšanje poslovanja je Godec poudaril, da nadzorniki o tem dogovoru niso razpravljali in da dogovora ni mogoče v celoti izpeljati, kar naj bi vedeli tudi sindikati.

Glede očitka sindikatov, da uprava ni prispevala svojega deleža za zaustavitev negativnih trendov, je Godec pojasnil, da je uprava znižala materialne stroške in izdatke glede na načrtovane za letos za 30 milijonov evrov. Glede poslovanja je še dodal, da so bili na pobudo nadzornega sveta skupaj z upravo pripravljeni konkretni razlogi za aktivno reševanje problematike, zato je prepričan, da bo družba živela in delala naprej.