Bruselj zahteva zaprto finančno konstrukcijo, ne Madžarov

V sofinancerski pogodbi menda ne bo natančno določeno, kdo in v kakšnem deležu je partner v projektu drugega tira.

Objavljeno
29. januar 2018 19.19
Motiv z ranžirne postaje Polje - Zalog. Ljubljana, Slovenija 10.junija 2016. [Slovenske železnice,železnice,vlaki,tiri,železniški promet,motivi]
Nejc Gole
Nejc Gole

Sežana - Kaj bi morebitno madžarsko nesodelovanje v projektu drugega tira pomenilo za črpanje evropskih sredstev? »Videti moramo, da ima Slovenija jasno predstavo o zapiranju finančne konstrukcije,« navaja pogoj za črpanje evropskih sredstev komisarka Violeta Bulc. Po besedah ministra Petra Gašperšiča Slovenija potrebuje partnerja, da konstrukcijo zapre. Za zdaj na vidiku ni drugih partnerjev kot Madžari.

Evropska komisija spodbuja čim stabilnejše finančne konstrukcije, partnerji iz zaledja pa k večji stabilnosti projekta vsekakor pripomorejo, je dejala komisarka: »Odločitev Slovenije je, kdo bodo partnerji pri zapiranju finančne konstrukcije. Vsako sodelovanje pri gradnji koridorja je v Evropski uniji zelo zaželeno.« Evropska sredstva bodo za drugi tir izgubljena, če se finančna konstrukcija ne bo zaprla. »Vendar predvidevamo, da bosta komisija in Slovenija pogodbo o dodelitvi sredstev podpisali spomladi, da se bo finančna konstrukcija zaprla do konca leta in se bo gradnja prihodnje leto začela,« je povedala Violeta Bulc ob robu odprtja polnilnice za tovorna vozila na utekočinjen zemeljski plin v Sežani.

Pogovori o pogodbi

Peter Gašperšič je pojasnil, da se z evropsko komisijo pogovarjajo, da v sofinancerski pogodbi ne bo natančno določeno, kdo in v kakšnem deležu je partner. Na vprašanje, ali Slovenija mora imeti partnerja, da se finančna konstrukcija zapre, je odgovoril pritrdilno: »Želimo si, da bo to partnerstvo z Madžarsko zaživelo.« Drugega potencialnega partnerja namreč ni na vidiku.

Spomnimo, da je prejšnji teden državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben dejal, da bo besedilo novega dogovora z evropsko komisijo sestavljeno tako, da bo Slovenija črpala evropski denar, četudi bi Madžarska izstopila iz projekta.

»Madžarsko vidimo kot partnerja v tem projektu. Tako smo zasnovali koncept financiranja, ki je zapisan v zakonu o drugem tiru in je bil naša podlaga na razpisu za evropska sredstva. Slovenija s sodelovanjem Madžarske ne dobi le dvesto milijonov evrov, ampak partnerja, ki bo v Luko pripeljal promet in krepil ta koridor,« je še dodal minister. Prvi nadaljnji korak proti temu sodelovanju bo seja odbora DZ za zunanjo politiko, kjer bodo na dnevnem redu izhodišča vlade za pogajanja o meddržavnem sporazumu. Meddržavna pogodba bi potem lahko bila sklenjena v relativno kratkem času, je še dodal minister.