Dars bo prihodnji teden odprl ponudbe za elektronsko cestninjenje

Državni revizorji zavrnili pritožbo Kapscha na razpisne postope.

Objavljeno
11. december 2015 15.15
mpi/dars
Aleš Stergar
Aleš Stergar
Ljubljana − V državni avtocestni družbi so danes prejeli sklep Državne revizijske komisije (DRK) za revizijo postopkov oddaje javnih naročil, s katerim je ta odločila, da se zahtevek za revizijo javnega naročila »Vzpostavitev in delovanje večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah« zavrne kot neutemeljen.

Revizijski zahtevek sta vložili družba Kapsch TrafficCom AG, Dunaj, in družba Kapsch TrafficCom, Ljubljana. Na spletni strani DRK odločitev še ni objavljena.

V Darsu so zapisali, da s takšno odločitvijo državnih revizorjev zavračajo »v javnosti lansirane insinuacije o nepravilnostih postopka« oziroma »potrjujejo navedbe Darsa, da je bilo javno naročilo pripravljeno strokovno in skladno s predpisi«.

V Kapschu trdijo, da je favoriziran satelitski sistem

V podjetju Kapsch TrafficCom so po besedah direktorja Jožeta Hebarja zahtevek za revizijo vložili, ker so po njihovi oceni pogoji razpisa za vzpostavitev in delovanje večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah favorizirali satelitski sistem cestninjenja. In sicer zaradi neustrezno določenega števila potrebnih enot OBU (elektronskih cestninskih tablic) kot tudi zaradi zahteve, da morajo ponudniki zgraditi nove električne priključke in tudi sami financirati električno energijo za cestninske portale, ko bo sistem elektronskega cestninjenja v delovanju.

V podjetju Kapsch TrafficCom obžalujejo, da Državna revizijska komisija tega ni prepoznala in ni izenačila pogojev za vse ponudnike ter s tem zagotovila korektnega razpisa v korist javnega naročnika.

V državni avtocestni družbi bodo zdaj nadaljevali postopek javnega naročanja v skladu s predpisi, sledi javno odpiranje ponudb, ki so od sredine oktobra neodprte v trezorju Darsa, pregled in ocenjevanje ter končno izbor izvajalca.

Štiri ponudbe

Ponudbe, ki so jih oddali Cetis, konzorcij Iskratela in slovaškega SkyTolla, Kapsch Traffic Com ter konzorcij Telekoma Slovenije in norveškega Q-Free (Traffic Design), bodo predvidoma odprli prihodnji teden.

»Dars s tem javnim naročilom zasleduje cilj čimprejšnje vzpostavitve sistema, ki bo omogočal do uporabnika in okolja prijaznejše, učinkovitejše in stroškovno smotrnejše cestninjenje« težjega tovornega in avtobusnega prometa, so zapisali v upravljalcu slovenskih avtocest.