Evropska sredstva bodo pomagala dokončati rekonstrukcijo desetih mostov

Za projekt, začet pred dvema letoma, bo Evropski sklad za regionalni razvoj prispeval 3,5 milijona evrov.

Objavljeno
09. september 2015 11.38
B. K., gospodarstvo
B. K., gospodarstvo
Ljubljana − Služba vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko kot organ upravljanja za evropske strukturne sklade in kohezijski sklad je potrdila projekt rekonstrukcije mostov na državnih cestah. Za rekonstrukcijo desetih mostov oziroma premostitvenih objektov v vrednosti skoraj pet milijonov evrov bo Evropski sklad za regionalni razvoj prispeval 3,5 milijona evrov v okviru izvajanja kohezijske politike 2007−2013.

V okviru projekta je oziroma bo rekonstruiranih deset mostov ali premostitvenih objektov, ki so bili dotrajani in toliko poškodovani, da so postali prometno nevarni. Gre za odsek v Podnartu (sanacija mostu čez Savo), odsek v Šempasu (zgraditev nadomestnega prepusta čez potok Vitovšek), odsek pri Skrlinovem gradu (zgraditev nadomestnega mostu čez izliv potoka Socka v Pirešico), odseka v Lokavcu in Jurkloštru (zgraditev nadomestnih mostov čez Gračnico), odsek v Polzeli (zgraditev nadomestnega mostu čez Hotunjščico), odsek v Petrovem brdu (izgraditev dveh nadomestnih prepustov), odsek na Trojanah (sanacija viadukta čez plaz) in odsek v Prestranku (rekonstrukcija mostu čez Pivko).

Z ureditvami bodo objekti dosegli ustrezno nosilnost, njihova življenjska doba pa se bo podaljšala. Z izboljšanjem tehničnih elementov vozišča in samih objektov bo vožnja na teh odsekih enakomernejša, promet bo lahko potekal bolj tekoče, posledično pa se bosta zmanjšala tudi emisija izpušnih plinov in hrup. V okviru naložbe bo urejen tudi del cest, ki se navezujejo na premostitvene objekte, vozišče bodo razširili, na nekaterih delih pa bodo uredili tudi hodnike za pešce. Prometna varnost udeležencev v prometu bo večja, ohranjena bo povezava med naselji.

K zaključku izvedbe projektov do konca leta 2015 bo pripomogla finančna pomoč EU, saj so sredstva iz državnega proračuna omejena. Rekonstrukcije posameznih mostov so se začele izvajati z integralnimi sredstvi proračuna v zadnjih dveh letih, z odobritvijo evropskih sredstev pa bo integralna sredstva, ki so v letu 2015 namenjena za poplačilo obveznosti do izvajalcev oziroma za zaključek projektov, mogoče prerazporediti na druge projekte državnih cest.