Kaj je verižno trčenje in kdo je kriv

V primeru verižnih trčenj je zelo težko ugotoviti, kdo je kriv. To pa vpliva tudi na izplačilo škod.

Objavljeno
12. december 2016 12.28
Posodobljeno
12. december 2016 06.55
Kaj je verižno trčenje?

Policija definicije verižnega trčenja ne uporablja. V praksi se največkrat uporablja razlaga, da gre za povezana ali neodvisna naletna trčenja med več vozili. Trčenje več vozil lahko spada v kontekst množične prometne nesreče, kar pomeni, da je v prometni nesreči udeleženo večje število vozil.


Množično prometno nesrečo lahko opredelimo kot veriženje med seboj povezanih posameznih prometnih nesreč, vse pa dajejo videz ene prometne nesreče.


V zavarovalnici o verižnem trčenju govorimo, ko so v prometni nesreči udeležena vsaj tri vozila. Zaporedje dogodkov si sledi v kratkih časovnih intervalih, ko en dogodek sproži drugega.
Naši cenilci omenjajo tudi verižna trčenja, kjer je večje število udeležencev in sosledje dogodkov ni jasno. Takrat je zelo težko − v nekaterih primerih skoraj nemogoče − ugotoviti, kaj je bil vzrok nesreče.


Zakaj je verižno trčenje enačba z veliko neznankami?

Najlažje bomo težavo pojasnili s primerom. Vozilo B se zaradi premajhne varnostne razdalje zaleti v zadnji del vozila A. Potem v zadnji del vozila B prileti vozilo C in ga spet dodatno potisne v vozilo A.
Iz zavornih poti in izjav udeležencev ugotovimo, da je vozilo B trčilo v vozilo A, vendar gre za lažji trk. Sledil je močnejši trk vozila C v vozilo B. Čutil ga je tudi voznik vozila A.


Za poškodbe na zadnjem delu vozila A je zagotovo odgovoren voznik vozila B, vendar glede na moč trka ocenjujemo, da je poškodovan zgolj zadnji odbijač vozila A. Končne poškodbe na vozilu A pa so močno poškodovan zadnji del vozila, vključno z dnom prtljažnega prostora, vzvratnimi lučmi in pokrovom prtljažnika. Zanje je verjetno odgovoren voznik vozila C.


Razvidno je, da je reševanje tovrstnih prometnih nesreč kompleksno in dolgotrajno. Velikokrat zahteva tudi natančne analize izvedencev cestnoprometne stroke.


Kako se preiskuje verižno trčenje?

Preiskovanje verižnega trčenja podobno kot preiskovanje vseh drugih prometnih nesreč poteka tako, da policija zbira, dokumentira in analizira podatke o poteku, vzrokih in posledicah dogodka. 


Na policiji poudarjajo, da je vsaka nesreča drugačna, tudi če se je zgodila na istem kraju in domnevno zaradi enakega vzroka. Vedno je prisoten tudi nepredvidljiv človeški faktor.


V takih primerih je pomemben tudi ogled kraja prometne nesreče, ki je osnova za nadaljnja preiskovalna dejanja. Preiskava se zaključi šele, ko so znani vsi odgovori na vsa temeljna vprašanja.




Kako primer rešujejo zavarovalnice?

Zavarovalnica mora počakati na ugotovitve policije. Škodo izplača takoj, ko se razdeli odgovornost med posameznimi udeleženci oziroma vozili, ki so bila med seboj v stiku.


Vsako posamezno poškodbo na posameznem vozilu morajo cenilci povezati z dinamiko trčenj in ugotoviti, kdo je odgovoren za tisti del poškodbe.


Popis ni enostaven, saj določene poškodbe nastajajo v nivojih in je zanje lahko odgovornih več povzročiteljev. Dodatno lahko vse otežijo še bočni trki, ko posamezna vozila odbije na druge pasove, jih zavrti in potem vozilo trči v sprednji ali bočni del stoječega vozila, in podobno.


Cenilci ugotavljajo, da gre pri verižnih trčenjih praviloma za deljeno krivdo. To pa zahteva usklajevanje med zavarovalnicami udeležencev v trčenju. Postopki lahko trajajo nekaj dni ali pa se zavlečejo na več let.


Najhitreje in najlažje boste tovrstno škodo urejali z uveljavljanjem lastnega kaska.


Najbolj zapleteno in dolgotrajno je lahko, če je v verižnem trčenju udeleženo tudi vozilo tujih registrskih tablic, ker je treba vključiti tuje zavarovalnice in sodelovati z njimi. To lahko celoten postopek podaljša.


Na portalu Vse bo v redu preberite še, kako lahko sami prispevate k hitrejšemu reševanju postopka. Sicer pa na cesti poskrbite za ustrezno varnostno razdaljo ter vožnjo prilagodite razmeram na cesti, da bo tovrstnih nesreč čim manj.