Model za financiranje drugega tira do konca leta

Ministrstvo: Nabor možnih modelov bomo predstavili do septembra. Komisija je ocenila, da drugi tir še ni dovolj zrel.

Objavljeno
02. julij 2015 20.12
Fotozgodbe Železnica 25 / Suhadolnik
Pi. K., Delo.si, STA
Pi. K., Delo.si, STA

Ljubljana - Na ministrstvu za infrastrukturo bodo do septembra pripravili širši nabor možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za gradnjo drugega tira Koper-Divača, do konca leta pa nato določili najprimernejši model. Pri iskanju najprimernejšega modela javno-zasebnega partnerstva infrastrukturno ministrstvo bo pomagala tudi Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj, ki bo pripravila predstavitev možnih modelov. 

Komisija zrelost projekta ocenila kot šibko

Na ministrstvu so v odzivu na nekatere politične očitke ministru zaradi zavrnitve drugega tira, danes obrazložili, kako je bil projekt ocenjen. Vsak projekt na razpisu je bil ocenjen na podlagi štirih kriterijev - relevantnost, zrelost, učinki in kakovost prijave projekta. V primeru projekta drugega tira je komisija relevantnost projekta po pojasnilih ministrstva ocenila kot zelo dobro, njegove učinke kot dobre, prav tako kot kakovost vloge. Šibko pa je ocenila zrelost projekta, saj še nima gradbenega dovoljena za celoten projekt, še vedno pa se iščejo tudi finančna sredstva zanj iz zasebnih virov. Podobna pojasnila sta v preteklih dneh že dala minister Peter Gašperšič in evropska komisarka za promet Violeta Bulc, na katera leti največ očitkov iz vrst politikov.

Na ministrstvu pravijo, da se bodo s projektom prijavili na enega od naslednjih razpisov, kjer je pričakovati več razpoložljivih sredstev in s tem tudi večjo možnost, da bo projekt izbran za sofinanciranje. Naslednji razpis v velikosti okoli sedem milijard evrov bo po napovedih Bulčeve že jeseni.

Na seznamu predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa, ki ga je v ponedeljek objavila komisija, sta sicer iz Slovenije v okviru nacionalne ovojnice projekta izvlečnega tira in nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica, ki bosta prejela skoraj 39 milijonov evrov. Poleg tega bodo slovenski prijavitelji denar dobili še za osem manjših projektov.