Na vodilnem položaju v BTC Logističnem centru so se na začetku meseca zgodile kadrovske spremembe. Dolgoletnega direktorja Janka Pirkoviča, ki se bo jeseni upokojil, je zamenjal njegov dosedanji pomočnik Robi Košir.
Pod vodstvom Janka Pirkoviča, ki je bil v BTC malo več kot trideset let z vmesno osemletno prekinitvijo, ko je bil tudi državni sekretar na ministrstvu za promet, je logistika v BTC napredovala z velikimi koraki. Ko je Pirkovič leta 2002 postal direktor logistike v BTC, je ta ustvarila osem milijonov evrov prihodka na mesec, letos pa jih bo 25 milijonov.
Pa še en pomemben podatek govori o rasti logistike v BTC. Leta 2002 je logistika ustvarila 18 odstotkov prihodka BTC, zdaj pa ga že več kot 40 odstotkov. O tem, kako bo nadaljeval delo svojega predhodnika, kakšne načrte ima in kako bo vodil logistiko v BTC, smo se pogovarjali z novim direktorjem Robijem Koširjem.
Nadaljevati delo takšnega direktorja, kakršen je bil vaš predhodnik Janko Pirkovič, ni preprosto. Kakšen bo vaš način vodenja?
Z Jankom Pirkovičem sva zelo tesno sodelovala zadnjih osem let, ko sem opravljal funkcijo pomočnika direktorja PE Logistični center BTC. Vsa leta sva sledila skupnim usmeritvam in ciljem družbe. Prav tako je tudi mojo strategijo BTC Logističnega centra potrdila uprave družbe BTC. Strategija Logističnega centra sledi usmeritvam in strategiji razvoja družbe BTC kot celote. Celotno vodenje bo torej usmerjeno k uresničevanju postavljenih ciljev strategije. Moja glavna usmeritev bo ohraniti status specializiranega vodilnega ponudnika logističnih storitev na domačem trgu in širitev že vzpostavljenega modela opravljanja logističnih storitev v regijo.
V BTC Logističnem centru ste že dolgo. Kaj ste po izobrazbi in na katerih delovnih mestih ste delali, preden ste postali direktor?
Po izobrazbi sem univerzitetni diplomirani organizator dela z opravljeno specializacijo v organizaciji in menedžmentu logistike. V BTC Logističnem centru delam že 15 let. Pred tem sem delal v Pivovarni Union, kjer sem bil prav tako povezan z logistiko. Prav različna delovna mesta v moji dosedanji karieri in zadnjih osem let kot pomočnik direktorja BTC Logistični center so me pomagali do visoke strokovne usposobljenosti iz dejavnosti logistike in prevzema funkcije direktorja.
Boste uvedli organizacijske, procesne, kadrovske ali druge novosti v poslovanju BTC Logističnega centra?
Z vsakim prihodom novega direktorja so pričakovane določene spremembe, saj so že lastnosti posameznih vodij in načini vodenja različni. Torej, da. Določene spremembe bodo, predvsem v korist boljšemu nadzoru, medsebojni komunikaciji ter proaktivnemu trženju.
Kako je v petih mesecih posloval BTC Logistični center? Koliko je bilo prihodka, dobička in zaposlenih ter kaj to pomeni v primerjavi z istim časom lani?
V prvih petih mesecih smo v BTC Logističnem centru ustvarili 9,8 milijona evrov prihodkov. V primerjavi z istim obdobjem lani smo prihodke povečali za devet odstotkov. Vsa zadnja leta smo s pridobivanjem novih poslov tudi dodatno zaposlovali, tako da BTC Logistični center zdaj zaposluje tristo delavcev.
Kakšni so letošnji poslovni načrti BTC Logističnega centra? Koliko načrtujete prihodka in dobička ter kolikšna bo rast glede na leti 2014?
Za letos načrtujemo 25 milijonov evrov prihodkov iz naslova logistične dejavnosti, kar v primerjavi z lani pomeni povečanje za šest odstotkov. Poslovni načrt je ambiciozno, vendar realistično nastavljen, saj smo že v prvih petih letošnjih mesecih presegli lanske prihodke za že omenjenih devet odstotkov.
Kakšen je letošnji načrt investicij v posodobitev poslovanja in logističnih procesov v BTC Logističnem centru? Na čem bo poudarek?
Za potrebe novega posla zdaj intenzivno poteka širitev hladilnice v našem logističnem centru v izmeri 900 kvadratnih metrov. Investicija v gradnjo in opremo hladilnice je ovrednotena na pol milijona evrov in je v sklepni fazi. V razširjenem delu hladilnice bomo prihodnji mesec začeli opravljati logistiko rib za poslovnega partnerja Spar. Poleg te naložbe bo letos v ospredju tudi investiranje v razvoj informacijske tehnologije, ki je podlaga za zagotovitev visokih standardov upravljanja logistične dejavnosti.
Ali načrtujete širitev dejavnosti in izvajanje logistike za še kakšno podjetje?
Septembra bomo začeli opravljati celovito logistično storitev za novega poslovnega partnerja Kotanyi. Intenzivno se dogovarjamo z novimi potencialnimi poslovnimi partnerji za opravljanje logističnih storitev v naših skladiščih in tudi za opravljanje klasične 3PL-logistike v skladiščih poslovnih partnerjev tako v Sloveniji kot v regiji. Zdaj opravljamo logistiko na 80.000 kvadratnih metrih skladiščnih površin. Z novimi potencialnimi partnerji bomo dejavnost razširili in opravljali logistiko na dodatnih 30.000 kvadratnih metrih.
Ali načrtujete povečanje skladiščnih oziroma logističnih zmogljivosti?
Na lokaciji BTC Logističnega centra večjih širitev skladiščnih zmogljivosti ne načrtujemo, ker smo prostorsko omejeni. Zato večji potencial namenjamo opravljanju 3PL-logistike v skladiščih poslovnih partnerjev. Za potrebe širitve dejavnosti na lokaciji BTC Logističnega centra pa bomo to reševali z najemom skladiščnih površin in morda tudi z gradnjo oziroma uporabo dodatnih skladiščnih prostorov na območju novega Intermodalnega logističnega centra Ljubljana, ki je v fazi prostorskega načrtovanja.
Kako napreduje projekt tega terminala in kdaj je mogoče pričakovati začetek njegove gradnje?
Projekt je pripravljen do občinskega podrobnega prostorskega načrta, ki ga zdaj v sklopu drugih potrebnih postopkov pripravlja Mestna občina Ljubljana. Gradnja se bo po mojem mnenju glede na vse potrebne postopke lahko začela v roku dobrih dveh let. Potencialni uporabniki te lokacije se že kažejo. Med drugimi je zanimanje pokazal tudi Mercator, da bi na tej lokaciji zgradil svoj distribucijski center v velikosti približno 60.000 kvadratnih metrov.