Nov kandidat za letenje v Maribor

Aerodrom Maribor: dokler ni pogodb je vsaka izjava preuranjena.

Objavljeno
15. september 2014 20.23
A. S., Gospodarstvo
A. S., Gospodarstvo

Ljubljana – STA povzema avstrijsko spletno stran Austrian Aviation, ki napoveduje, da naj bi z mariborskega letališča 15. januarja naslednje leto redno začel leteti avstijski letalski prevoznik Fly Eth, ki ga je ustanovil poslovnež Fakete Shabani.

Direktor Aerodroma Maribor Marko Gros je za STA povedal, da so dobrodošli vsi, ki želijo svoje operacije izvajati na Letališču Edvarda Rusjana Maribor, dokler pa s partnerji nimajo sklenjenih formalnih stvari, je vsakršna izjava preuranjena. V Slivnici imajo s takšnimi in drugačnimi domnevnimi prevozniki žal že kar veliko izkušenj.

Fly Eth naj bi iz Maribora letel z dvema letaloma Dornier 328 in dvema ali tremi letali Bombardier CRJ200. Pred dobrim mesecem je spletni portal ch-aviation poročal, da naj bi Fly Eth letel s sedemnajstimi letali (7 airbusov A320s, štirje ATR 72-500s, dva dasha 8-400s, dva omenjena dornierja Do328-100s in dva saaba 340Bs).

Flota je očitno precej živa materija, saj so sedaj tam še dva do trije kanadairji CRJ200 – domnevno iz Lufthansinega regionalnega prevoznika City Line. Ti mali petdesetsedežni reaktivci so očitno postali predragi za regionalne lete, zato jih je na trgu kar precej. Tudi Adrijin. No, ja, CAPA, Center for aviation, poroča o takisto 17-članski floti, namesto dashev pa omenja bombardierjeva letala Q400s – dejansko gre za enaka propelerska letala.

Vsi primarni viri so precej enotni: Fly Eth kot avstijski prevoznik čaka na pridobitev licenc AOC. Brez njih pač ne bo nič. V enem od virov Fakete Shabani pojasnjuje, da s svojimi leti ne bo konkuriral Austrian Airlines, kvečjemu bo dopolnjeval njihove lete s svojimi turbopropelerskimi letali. Še enkrat, no, ja. AUA ima sama v svoji floti 21 fokkerjev F100/F70 in štirinajst bombardierjev Q400. Lanskega decembra je direktor AUA Jaan Albrecht povedal, da se še niso odločili kaj bodo s fokkerji. Vsekakor pa so tehnični center zanje že pred leti preselili v bližnjo Bratislavo.

Maribor je po navedbah spletnih virov šele drugi (morda je pa številka še višja?) Shabanijev izbor. Pred tem se je ogreval za Celovec, seveda, če bi tamkajšnja turistično gospodarstvo prodajalo in oglaševalo njegove lete. Pa iz te moke ni bilo kruha. Saj je, spomnimo, ob zaključku subvencioniranja tudi prvoligaš med nizkocenovniki, Ryanair, takoj pobegnil s Koroške. Tako kot po pol leta letenja pred leti že tudi iz Maribora. V Celovcu sedaj pristajajo le letala domačega AUA proti Dunaju in nemškega Germanwings proti Kelmorajnu/Kölnu-Bonnu.