Univerzitetni diplomirani pravnik z opravljenim pravosodnim izpitom Peter Grašek je bil med drugim predsednik uprav Adrie Airways, Telekoma Slovenije in Deloitte & Touche, nadzoroval pa je, nekatere tudi kot predsednik, družbe Adria Airways, Splošna plovba, Skupna, Mobitel, Siol, Adriatic Slovenica, KD banka, Fundacija Parus, Aerodrom Ljubljana, trenutno tudi RTV Slovenija.
Bojan Brank je diplomiral iz splošnega managementa na Ashridge Management Colleage (London City University) v Veliki Britaniji. Je direktor in lastnik podjetja Abena, bil je generalni direktor DHL Express Slovenija ter predsednik uprave Luke Koper. Bil je član NS Mercatorja, Luke Koper in (že) SŽ, kjer je bil eno leto tudi predsednik NS, nato pa je odstopil in se posvetil nadzorovanju Luke Koper. Iz NS Luke Koper je namreč odšel za (začasnega) predsednika uprave pristaniške družbe.
Aleksander Nagode je univerzitetni diplomirani politolog in magister znanosti s področja politologije – obramboslovja. Od leta 2003 opravlja različne funkcije na finančnem ministrstvu, trenutno je vodja sektorja za upravljanje javnega premoženja. Bil je član ožje delovne skupine za Strategije upravljanja kapitalskih naložb države ter član strokovne komisije za pripravo predloga članov nadzornega sveta SDH.
Mitja Križaj je univerzitetni diplomirani ekonomist, direktor in lastnik Fundament svetovanje in investicije. Bil je direktor Hypo Leasing, Heta Asset Ressolution Slovenia in predsednik uprave Triglav Nepremičnine.
Ob njihovem imenovanju so v SDH zapisali, da SŽ dobivajo »izkušen in strokoven nadzorni svet, ki se medsebojno dopolnjujejo tako po strokovnem znanju kot tudi po kompetencah, kar je nujno potrebno za učinkovit nadzor«. In dodali, da je »kakovostna sestava NS pomembna zaradi izzivov, ki čakajo SŽ v prihodnje. Dobra podlaga so pozitivni rezultati poslovanja v zadnjem obdobju, in sicer od leta 2012 dalje, ki so bili v pomembnem obsegu doseženi tudi na podlagi dogovora s socialnimi partnerji. Izvedena je bila dokapitalizacija SŽ v juliju 2015 s strani RS v višini 110,2 milijona evrov, s čimer je bilo omogočeno bistveno znižanje zadolženosti. Zato je kratkoročni cilj SŽ v letu 2015 nadaljevanje izvajanja ukrepov racionalizacije poslovanja na podlagi sprejetega poslovnega načrta za to leto.«
* * *
Na podlagi sprejete Strategije upravljanja kapitalskih naložb države v juliju 2015, bodo morale SŽ še letos sprejeti strateški poslovni načrt za naslednje srednjeročno obdobje, pri oblikovanju katerega pričakujejo v SDH pomemben strokovni prispevek tudi novega nadzornega sveta. Izzivi, ki so pred družbo in so strateške narave so povečanje tržnega deleža prevoza blaga na panevropskih železniških koridorjih, ki potekajo preko Slovenije (V. in X. koridor), postati upravljavec tovornih in potniških terminalov in upravljavec ter največji prevoznik v novo vzpostavljenem integriranem javnem potniškem prometu v Sloveniji. Pri tem je učinkovito in zanesljivo upravljanje železniške infrastrukture predpogoj za doseganje zgoraj omenjenih strateških ciljev SŽ. Pomembna naloga, ki je pred družbo, je tudi financiranje izvedbe nujno potrebnih vlaganj v nova vozna sredstva, poslovno prestrukturiranje skupine in nadaljevanje racionalizacije poslovanja skupine.