Ugledni delodajalci privlačijo kakovostne kadre

Dobri delavci dobivajo številne ponudbe in so pogosto tarče lovcev na kadre. Kdo bo letos najuglednejši zaposlovalec?

Objavljeno
18. avgust 2015 17.39
Ljubljana 10.11.2010 - Deloholik.foto:Blaž Samec/DELO
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Kakovostni in izkušeni kadri so izjemno pomembni za podjetje. Zato se jih družbe zelo trudijo prepričati, da se jim pridružijo. A dobre kadre privlačijo ugledni delodajalci.

Za kakovostne kadre je značilno, da prej ali slej »gravitirajo« okoli uglednih delodajalcev, ki se morajo potruditi, da jih privabijo in obdržijo. Dobri kadri dobivajo številne ponudbe in so pogosto tarče lovcev na kadre. Poleg finančne stimulacije so pomembne še številne druge spremenljivke. Podjetje je lahko še tako uspešno, a če se bodo o njem širile vesti o slabih odnosih v kolektivu, nezdravem delovnem okolju in drugih pomanjkljivostih, kmalu ne bo več zanimivo kot potencialni delodajalec. Dolgoročno lahko to vpliva tudi na poslovno nazadovanje družbe.

Tako ugotavljajo v periodični raziskavi, ki jo od leta 2007 na vsaki dve leti izvaja zaposlitveni portal Mojedelo.com, v njej pa preverjajo, kdo ima med Slovenci najuglednejšo blagovno znamko zaposlovalca. Letos jo izvajajo že petič in jo bodo izvajali še vso jesen, vse do konca leta, ko bodo razglasili najuglednejšega delodajalca in tudi tista podjetja, ki so pozitivno izstopala kot najbolj zaželeni delodajalci. Raziskavo sta pripravila dr. Valentina Franca s Fakultete za management Univerze na Primorskem in dr. Marko Pahor z ljubljanske ekonomske fakultete.

Krka in Lek najuglednejša delodajalca

»Verjetno lahko rečemo, da je uglednim zaposlovalcem skupno zadovoljstvo zaposlenih, ki so ga dosegli na različnih ravneh in parametrih. Ti so običajno določeni glede na profil zaposlenih, to zadovoljstvo pa se kaže tudi navzven na trgu dela. Univerzalnega recepta, kako zadovoljiti potrebe in želje svojih zaposlenih, ni, saj se ti razlikujejo osebnostno pa tudi glede na različne poklicne profile in funkcije v podjetju,« razlaga Maja Radišem iz podjetja Mojedelo.com. Zato je za podjetje ključno, da razume potrebe in želje svojih zaposlenih, čeprav so si zelo različni. Zadovoljni zaposleni so eden izmed pomembnih dejavnikov za ustvarjanje ugledne blagovne znamke delodajalca.

Raziskava je namenjena predvsem odkrivanju najbolj zaželenega delodajalca kot posledice zadovoljstva zaposlenih in moči blagovne znamke delodajalca, ki jo ima ta v splošni javnosti. Leta 2013 je naziv najuglednejšega delodajalca prejel Lek, v letih 2011, 2009 in 2007 je bila najuglednejša Krka. »Vsekakor bo letos zelo zanimivo videti, ali sta ti dve podjetji še vedno najuglednejša delodajalca v Sloveniji ali ju je morda prehitelo kakšno drugo podjetje,« pravi Radišemova. Naziv ugledni delodajalec dobijo tudi druga podjetja z visokim količnikom. Leta 2013 so ta naziv prejeli Akrapovič, Bayer, Coca-Cola HBC Slovenia, Hewlett-Packard, IBM Slovenija, Krka, Microsoft, Petrol, Simobil, Siemens in Telekom Slovenije.

Količnik ugleda kombinacija treh kriterijev

Ugled podjetij (moč njihove blagovne znamke kot delodajalca) so določili s pomočjo tako imenovanega količnika ugleda. Tega določa kombinacija treh kriterijev (parametrov) in lahko zavzema vrednost od 0 do 1. Prvi med kriteriji je poznanost podjetja med kandidati na trgu dela, drugi je upoštevanje organizacije kot potencialnega delodajalca med kandidati. Tretji parameter količnika ugleda pa predstavlja tako imenovana stopnja izbornega delodajalca, ki pomeni, da organizacija kandidatu na trgu dela pomeni prvo izbiro kot potencialni delodajalec in mu je močno privlačno.

»Pri določanju količnika ugleda smo izmed treh kriterijev nekoliko manjšo moč dali (to je dali nižji ponder) splošnemu poznavanju organizacije v primerjavi z drugima dvema kriterijema, da bi s tem omilili prednost tistih podjetij, ki se pojavljajo na trgu produktov široke potrošnje in lahko že samo to dejstvo močno prispeva k njihovi dobri prepoznavnosti ter morebitni večji privlačnosti med kandidati,« pravi Radišemova. Kombinacija treh kriterijev določi tiste, ki so po mnenju iskalcev zaposlitve pri nas med kandidati na trgu delu najprivlačnejši in s tem najuglednejši. Vsi so dosegli vrednost količnika ugleda 0,81 ali več in so pri vseh treh parametrih dosegali skoraj optimalne vrednosti.

Mladi se prilagajajo »fleksibilnosti trga dela«

Eno od najbolj zanimivih odkritij v letih izvajanja ankete je, da se želje oziroma pomembne spremenljivke za določanje ugleda delodajalcev iz leta v leto spreminjajo. »Ko se je začela kriza in so se začela odpuščanja, je poskočila želja po varnosti zaposlitve. Prav tako lahko rečemo, da je varnost zaposlitve pomembnejša starejšim iskalcem zaposlitve, mlajši pa se že zavedajo tega, čemur pravimo »fleksibilnost trga dela« in vse bolj iščejo druge alternative rednim delovnim oblikam, motivirajo pa jih druge ugodnosti – kasnejše prihajanje na delovno mesto, projektno delo, variabilnost plačila glede na uspeh – torej vse, kar teži k bolj lagodnemu vsakdanjiku in plačilu dela glede na uspeh,« razlaga Radišemova.