V Zagreb ali na Reko z vlakom za 9 evrov

V nedeljo, 13. decembra, začne na evropskih tirih veljati nov železniški vozni red.

Objavljeno
11. december 2015 19.51
uho-Železniška postaja Ljubljana
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana - V nedeljo bo začel na evropskih tirih veljati nov železniški vozni red. V mednarodnem prometu je ob zamiku voženj morda največja novost, da je vozni red vlaka med Ljubljano in Budimpešto usklajen z vožnjo vlaka v Koper. Tako bo poleti v sestavi tudi nekaj direktnih vagonov med Budimpešto in Koprom.

So pa s SŽ sporočili, da se je iz Ljubljane moč z vlakom v Zagreb ali na Reko v eno smer peljati za vsega devet evrov. Cena velja za vse potnike v 2. razredu in za vse vlake - če smo prav izračunali jih je sedem na dan proti Zagrebu in trije proti Kvarnerju. Z devetimi evri je cena tudi ugodnejša kot jih imajo nemški železniški konkurenti na svojih (Arrivinih) avtobusih med Ljubljano in Zagrebom, saj za enosmerno vozovnico zaračunajo 10 evrov.

Ti isti avtobusi vozijo sicer na liniji Zagreb - Ljubljana - München, cena za vožnjo med slovensko in bavarsko prestolnico pa se začne pri 20 evrih. SŽ pa iz Ljubljane do Münchna nudijo vsak dan tri vozovnice po 29 evrov in tri vozovnice po 39 evrov na treh parih vlakov. (Podobna politika ugodnih cen velja tudi na drugih relacijah, proti Pragi, Dunaju ali Budimpešti, na primer.)

Na SŽ pojasnjujejo, da je njihova končna cena v skladu z dogovorom s tujimi železnicami. Ceno avtobusnega prevoza med Ljubljano in Münchnom pa Arriva - DB, ki je v sklopu skupine nemških železnic (Deutsche Bahn), določa samostojno in ni odvisna od dogovorov z drugimi prevozniki.

Po iztekajočem se voznem redu so se potniki med Sežano in Opčinami nad Trstom dolgo vozili s kombiji in avtobusi. Z novim voznim redom bo na voljo šest dnevnih vlakov med Ljubljano, Divačo in Opčinami - gre za edino potniško vlakovno povezavo med Italijo in Slovenijo (ter Balkanom, seveda). Do Trsta pa je moč priti s primestnim avtobusom ali z znamenitim openskim tramvajem. Za poletje na SŽ napovedujejo potniške vlake z Opčin in Nove Gorice preko Sežane proti Istri (Buzet, Pazin, Kanfanar in Pulj).

V notranjem prometu je sprememb manj, vozni red pa so na SŽ skušali prilagoditi potrebam predvsem vsakodnevnih potnikov. Nekateri vlaki bodo vozili v sestavi z več vagoni, med Ljubljano in Litijo bosta vozila dva vlaka več kot doslej, en vlak več pa bo vozil tudi med Ljubljano in Jesenicami. Tudi dva vlaka med Ljubljano in Domžalami bosta podaljšala vožnjo do postajališča Jarše Mengeš, prav tako pa bodo vlaki iz Celja ob sobotah podaljšali vožnjo iz Rogaške Slatine do Rogatca.