Zakaj burja zapre le eno cev predora Kastelec

Cev predora Kastelec je bila v smeri proti Ljubljani zaradi burje v preteklosti zaprta že večkrat.

Objavljeno
26. februar 2018 11.24
šipić sneg
Suzana Kos
Suzana Kos

Močna burja je včeraj znova zaprla predor Kastelec. Promet je bil zaprt le v smeri proti Ljubljani, medtem ko je bila druga cev predora odprta. Kje so razlogi, so se spraševali vozniki, ki so jih močni sunki burje premetavali že na viaduktu pred predorom.

»Ob tako močnem vetru je treba za ves promet zapreti predor Kastelec iz smeri Kopra proti Ljubljani, vzrok za zaprtje cevi avtocestnega predora zaradi burje pa je v zagotavljanju varnosti voznikov in potnikov v primeru nesreče ali zastoja v predoru. Če bi v predoru zagorelo in bi pihalo proti smeri vožnje, bi dim ogrozil vse voznike in potnike, ki bi sredi predora obtičali v svojih vozilih. Problematična je sicer le cev predora Kastelec v smeri proti Ljubljani,« pojasnjujejo na Darsu.

Kako se zagotavlja gibanje zraka

Gibanje zraka se v predorih zagotavlja v smeri vožnje. »To je pomembno predvsem ob nesrečah. Če namreč v predoru zagori avto, se ves preostali promet pred njim lahko varno umakne iz predora, promet za njim pa obtiči v predoru. Če bi v predoru veter pihal proti smeri vožnje, bi lahko dim in ogenj hitro zajela vse ujete potnike in voznike za ponesrečenim vozilom. Če pa veter piha v smeri vožnje, dim odnaša iz predora proti izhodu, kjer ni ne potnikov ne vozil,« poudarja Marjan Koler, tiskovni predstavnik Darsa.

V predoru Kastelec največ ventilatorjev

V avtocestnih predorih so nameščeni veliki ventilatorji, s katerimi inteligentni transportni sistemi in nadzorniki prometa zagotavljajo stalno strujanje zraka v smeri vožnje. V primorskih avtocestnih predorih ima največ ventilatorjev ravno cev predora Kastelec proti Kozini: štiri pare na vhodu in tri na izhodu. Z ventilatorji bi v primeru požara v sosednji cevi zagotavljali tudi nadtlak v neproblematični cevi predora, po kateri bi se prebijali reševalci ali umikali ujeti potniki v goreči cevi.

Če je burja premočna, so ventilatorji brez moči

Na Primorskem se v takih razmerah in pri taki legi predorske cevi z ventilatorji lahko premaguje tudi burja, seveda dokler je to mogoče. Ko pa začnejo ventilatorji izgubljati boj z burjo, je treba zaradi varnosti prometa najprej omejiti hitrost v predoru na 60, nato pa na 40 kilometrov na uro. Ko pa burja premočno vpliva na ventilatorje, je treba predor zapreti za ves promet.

»To se zgodi, ko je v petnajstih minutah v predoru trikrat izmerjena hitrost vetra najmanj osem metrov na sekundo (28,8 km/h) v napačno smer ali ko je v petminutnem intervalu povprečna hitrost v cevi najmanj pet metrov na sekundo (18 km/h) v napačno smer,« so nam povedali na Darsu.

Avtocesta je na tem območju še vedno zaprta, obvoz za ves promet pa poteka po vzporedni cesti med krajema Kastelec in Kozina.