Rim - V italijanski modni industriji je po letih stagnacije spet zavel svež veter, saj je ta panoga v minulem letu zabeležila višje prihodke. Prihodki od prodaje so se zvišali za šest odstotkov na 67,58 milijarde evrov, k čemur je največ prispeval izvoz na tuje trge, kjer so italijanska modna podjetja prodala za 40,57 milijarde evrov blaga, kar je 3,9 odstotka več kot predlani. V drugi polovici leta se je povečalo tudi povpraševanje na domačem trgu.
Zaupanje domačih potrošnikov se je konec minulega leta znatno povečalo in je doseglo rekordno raven iz leta 2002. "To dokazuje, da je bil šok po uvedbi evra dokončno premagan," je dejal predsednik italijanske zbornice za modno industrijo Mario Boselli. V zadnjem obdobju je bilo več italijanskih modnih podjetij prisiljenih prestrukturirati svoj proizvodni in prodajni sistem in se tako prilagoditi azijski in vzhodnoevropski konkurenci.
"Leto 2007 bo zaznamovala konsolidacija v panogi. Preveč pa vseeno ne smemo pričakovati, saj močan evro otežuje izvoz v ZDA," je ocenil Boselli. V tem letu naj bi bila rast v tekstilni in usnjarski panogi triodstotna. Modna in čevljarska industrija pa lahko računata z nekoliko višjo, 4,5-odstotno rastjo, in sicer zaradi večjega povpraševanja na domačem trgu.
Povečal naj bi se tudi uvoz oblačil, je ocenil Boselli, kar bo za oblačila pod blagovno znamko Made in Italy predstavljalo še dodaten izziv. Po njegovih ocenah naj bi se uvoz povečal za devet odstotkov, medtem ko naj bi se rast izvoza stabilizirala pri treh odstotkih.
Italijanska modna industrija navkljub nekajletni stagnaciji ohranja močan položaj v svetovnem merilu, saj iz Italije prihaja četrtina izmed 100 najuspešnejših modnih podjetij na svetu, navaja APA. Med njimi so tudi skupina Armani, Benetton, Bulgari, Calzedonia, Conbipel, De Rigo, Dolce&Gabbana, Max Mara, Prada, Replay, Valentino, Versace itd.