Italijanski policisti nad slovenske avtoprevoznike

Italijanski policisti ustavljajo slovenske avtoprevoznike in jim pišejo po več tisoč evrov kazni, ker nimajo dovolilnice CEMT, ki pa za vožnjo po Evropski uniji sploh ni potrebna.

Objavljeno
17. julij 2008 20.28
M.R./Do.P.
M.R./Do.P.

Ljubljana - Minister za promet Radovan Žerjav je o razmerah, ki so nastale zaradi težav slovenskih avtoprevoznikov z italijanskimi policijskimi nadzornimi organi zaradi dovolilnic CEMT, v sredo na italijanskega ministra za promet Altera Matteolija naslovil poziv k čim hitrejši razrešitvi problema.

 

Kot so danes sporočili z ministrstva, je minister Žerjav poziv k razrešitvi problema pospremil s prošnjo, "da se s problemom seznani in poskusa razumeti težak položaj slovenskih avtoprevoznikov".

 

Italijanski policisti zahtevajo dovolilnico, ki v EU sploh ni potrebna

 

Na Obrtno-podjetniški zbornici (OZS) so namreč opozorili, da italijanski policisti ustavljajo slovenske avtoprevoznike in jim pišejo po več tisoč evrov kazni, ker nimajo dovolilnice CEMT, ki za vožnjo po Evropski uniji sploh ni potrebna. Poleg tega italijanska stran zaseže tovornjak, dokler prevoznik ne poravna kazni. Ker pa to lahko stori šele, ko svoje pove sodišče, so nekateri prevozniki več tednov brez tovornjakov, za katere morajo plačati še drago parkiranje, eden od prevoznikov pa se je znašel celo v zaporu. Prometno ministrstvo je menda že posredovalo v Rimu, a rešitve problema, ki se dogaja zgolj na enem odseku, še ni doseglo.

 

Kot pojasnjuje sekretar sekcije za promet pri OZS Bojan Pečnik, je že pred vstopom v Evropsko unijo veljal prosti tranzit blaga skozi Italijo na podlagi sporazuma med državama, za nekatere druge države so potrebovali dovolilnice, za nekatere pa ne. Po vstopu v EU so vsem prevoznikom priznali evropsko licenco, ki na podlagi evropske uredbe iz leta 1992 dovoljuje vožnjo na ozemlju vseh držav članic brez dovolilnice. Gre za dovolilnico CEMT (prometnih ministrov evropskih držav), ki jo prevozniki potrebujejo za vožnjo zunaj EU, zato jo imajo večinoma sami tisti, ki vozijo v te države.

 

Kazen znaša od tri do trinajst tisoč evrov

 

Težave so se začele kmalu po vstopu Slovenije v EU, v zadnjem času pa se po Pečnikovih besedah stopnjujejo. »Enega prevoznika zadržujejo v Italiji, dva pa sta pred kratkim morala plačati kazen,« pravi. Ta se giblje od tri tisoč do trinajst tisoč evrov. »Poleg tega dajo tovornjak za mrežo, kjer čaka do plačila kazni po obravnavi na prvostopenjskem sodišču. Prevozniki morajo tako plačati še parkirnino, ki ni ravno nizka,« še dodaja Pečnik. Danes bodo predstavili primer voznika, pri katerem se postopek vleče na italijanskih sodiščih, njegov tovornjak pa čaka na meji, kamor mu ga je uspelo pripeljati in raztovoriti. Tovrstni primeri se menda dogajajo zgolj na odseku med Verono in Benetkami. Doslej so jih našteli že nekaj deset, v zadnjem mesecu so trije slovenski prevozniki naleteli na tovrstno policijsko kontrolo. Poleg tega italijanski policisti tovornjake kot neke vrste varščino domnevno zaplenjajo tudi ob prometnih prekrških.

 

Slovensko prometno ministrstvo se je po Pečnikovih informacijah z italijansko stranjo že dvakrat sešlo, a neuspešno, saj iz Rima še niso ukrepali proti policistom, ki menda neupravičeno ustavljajo slovenske prevoznike. OZS je pridobila tudi potrditev direktorata za promet v evropski komisiji, da Italijani ne bi smeli zahtevati omenjene dovolilnice. Kot pojasnjuje Pečnik, te tudi ne morejo pridobiti vsi avtoprevozniki in se tako izogniti nadaljnjim zapletom, temveč jo večinoma dobijo le tisti z več kot tremi tovornjaki. V težavah pa se nazadnje znajdejo taki, ki z edinim tovornjakom preživljajo družino, obenem pa odplačujejo še lizing za svoje osnovno delovno sredstvo. Na OZS se sprašujejo, zakaj tudi Slovenija ne zna podobno pobrati denarja od avtoprevoznikov, ki vozijo skozi našo državo. Menijo tudi, da bi bil v tem primeru spor hitreje odpravljen. (iz četrtkove izdaje Dela)