Ljubljana – Da bi posel lahko izpeljali, mora družba 3Lan – ta je z Delom sklenila pogodbo o nakupu 79,24-odstotnega deleža v Večeru – dobiti še soglasje ministrstva za kulturo. A po neuradnih namigih tega še ne moremo pričakovati. Z ministrstva za kulturo so nam sporočili, da bodo prihodnje dni proučili sklep Urada RS za varstvo konkurence (UVK) ter pojasnila pravnih in fizičnih oseb, ki so udeležene v postopku. Kaj jih zadržuje, da toliko časa »ne povedo svojega mnenja« o prodaji? Pojasnili so nam, da še vedno čakajo na odziv enega državnih organov, saj so za mnenje povprašali različne institucije. Kaj več od tega niso hoteli povedati, so pa zagotovili, da bodo tedaj tudi izdali odločbo. Kdaj bo to, pa še ne morejo napovedati.
Ministrstvo odlaša z odločbo
Po naših informacijah pa ministrstvo glede na vse do zdaj znane informacije sploh ni najbolj naklonjeno izdaji (pozitivne) odločbe, saj se zaveda njene pomembnosti, a ne more ravnati mimo veljavnih predpisov. Čeprav bi jo morali izdati že septembra lani, je niso, ker so, še zlasti zaradi številnih namigovanj o spornosti tega posla, iskali dodatna mnenja. Znano je, da je kupec Večera 3Lan prekmursko računalniško podjetje s štirimi zaposlenimi, ki ga vodi Denis Čeh. Ta ni nikoli pojasnil, od kod izhaja kupnina za časopisno hišo. To pa vzbuja dvome, da gre za slamnat nakup, izčrpavanje časopisa in uresničevanje političnih interesov.
S temi pomisleki se je na odločitev UVK in dejstvo, da je prodaja Večera vsaj postopkovno vse bliže, odzval tudi Aktiv novinarjev Večera, medtem ko je Društvo novinarjev Slovenije ministrstvo pozvalo, naj družbi 3Lan ne izda dovoljenja za nakup Večera. Na ministrstvu za kulturo so nam dejali, da razumejo zaskrbljenost novinarjev in da soglašajo z njimi, da je treba v tem primeru zagotoviti največjo mogočo transparentnost postopkov. »Strinjamo se, da je trgovanje z mediji za vsako družbo izjemno občutljivo in da je v javnem interesu strateško lastništvo, hkrati pa moramo pri svoji odločitvi spoštovati veljavno medijsko zakonodajo. Ta pa ob vseh dodatnih zahtevah in varovalih v zvezi s koncentracijo medijskega lastništva vendarle upošteva, da so to svobodni gospodarski subjekti,« nam je pojasnil Vojko Stopar, direktor direktorata za medije na ministrstvu za kulturo.