Najhitreje rastoče tehnološko podjetje v ZDA, 400 milijonov uporabnikov, dva nova na sekundo, več kot 25 milijonov ogledov profilov dan. Vse to na poslovno-socialnem omrežju linkedin. Zato mag. Brigita Lazar Lunder, MBA, predavateljica in svetovalka, razlaga, da je skoraj obvezno imeti odprt profil. Koristi tako iskalcem zaposlitve kot podjetjem.
Z njo smo se pogovarjali, kako linkedin uporabljati za uspešno iskanje zaposlitve in kdaj se splača, da imamo odprt profil, kdaj pa je bolje, da ne.
Štirje elementi
Poudarja, da so štirje ključni elementi, ki jih gledamo: fotografija, opis, kontakt in povzetek. Če se potrudimo, bodo morebitni partnerji brskali naprej, če pa ti elementi niso premišljeno urejeni, je bolje, da računa linkedin nimamo.
Fotografija naj bo podobna, kot je v osebnih dokumentih, ne škoduje, če je profesionalna, na njej pa se lahko tudi smejete. Kravata ni obvezna, če delate, denimo, v marketingu; če delate na področju financ, pa se pričakuje. Statistike sicer kažejo, da je štirinajstkrat bolj verjetno, da vas najdejo na linkedinu, če imate objavljeno fotografijo.
Omrežje za tiste, ki iščejo (boljšo) službo
Linkedin se v osnovi uporablja predvsem za »headhunting« pasivnih iskalcev zaposlitve oziroma lov na glave. Če ste že zaposleni, morate biti pazljivi pri svojem opisu. Najbolje je napisati, da ste odprti za nove priložnosti. Glede na to, da je v Sloveniji samo 1700 podjetij, obstaja strah, da delodajalci vidijo, da iščete novo službo.
Če pa ste brezposelni, morate to zaviti v celofan in omiliti, na primer s tem, da trenutno delate neko raziskavo, da se izpolnjujete v nečem, sicer tvegate, da boste odbijajoči.
Pri kontaktu je najbolj smotrno navesti e-mail naslov ali telefonsko številko. Povzetek naj bo videti kot nekakšno motivacijsko pismo, torej ne kot življenjepis, pač pa kaj znate in kaj lahko ponudite delodajalcem ali partnerjem.
Zakaj so ti štirje elementi tako pomembni? Strokovnjakinja razlaga, da zato, ker se povežejo z googlom. »Če jih imate dobro postavljene oziroma optimizirane, potem je prva stvar, ki jo bodo ljudje našli o vas, vaš osebni profil.«
Mladi naj svojega znanja ne izključujejo
Uporabo linkedina Brigita Lazar Lunder priporoča zlasti mladim, četudi nimajo delovnih izkušenj, saj je na njem vsak dan več uporabnikov, s tem pa tudi priložnosti. Tistim, ki so končali izobraževanje, predlaga, naj zapišejo, katero fakulteto so obiskovali, iz česa so diplomirali ali magistrirali in s kakšno oceno.
V tujini gledajo tudi na to, kaj so mladi počeli prostovoljno. Omenijo lahko še študentsko delo. Recimo, če je kakšno dekle delalo kot hostesa, to pomeni, da zna komunicirati, se predstaviti, animirati. Zato »ne izključevati svojega znanja. Morda je tisto znanje, ki se nam zdi nepomembno, za delodajalca zelo pomembno.«
Linkedin je kot sestavljanje lego kock, še pravi strokovnjakinja. Pomembno je, da zapišete tudi svoje kompetence – med pet in petdeset naj jih bo. Ljudje, s katerimi ste povezani v omrežje, pa vam dajejo t. i. endorsemente (podobno kot všečki na facebooku) oziroma potrjujejo vaše kompetence.
Čim prej do 501 povezave
Kar je še ključno pri tem poslovnem omrežju, je to, da šteje, s koliko osebami ste povezani. Čim prej je treba pridobiti 501 kontakt, saj vam linkedin to ustrezno označi, vsi na omrežju pa se želijo povezovati z ljudmi, ki imajo veliko kontaktov, ker to pomeni veliko priložnosti.
Za iskalce zaposlitve je tudi pomembno, s kom so povezani, v kakšni družbi so. Začnejo naj se povezovati s ključnimi ljudmi v podjetjih, kjer želijo delati, s kadroviki, vodjami prodaje, vodstvenimi delavci, ki bi jim lahko pomagali pri zaposlitvi.
Na linkedinu moramo biti še pozorni na to, kaj objavljamo. Brigita Lazar Lunder navaja, da morajo fotografije biti primerne (ne pa z zabav, s kozarci v ozadju …), paziti moramo, s kom se na začetku povezujemo, ne smemo pretiravati, zavajati, lagati.
»Laž ima kratke noge. Poleg tega tudi pri nas obstaja nova storitev – posebni detektivi, ki preverjajo, kaj imate napisano na profilu.«