Karierno vprašanje: Na kaj naj pazim, da si ne pokvarim ugleda pri delodajalcih?

Minili so časi, ko si je delodajalec lahko ustvaril vtis o nas šele na razgovoru za zaposlitev.

Objavljeno
28. september 2017 18.42
Saša Boštjančič, mojazaposlitev.si
Saša Boštjančič, mojazaposlitev.si

Dober je tisti delodajalec, ki si ugled gradi s svojim delom, poštenostjo do sebe in drugih, ki skrbi za celovit razvoj svojih zaposlenih, ki se zaveda, da so njegovi zaposleni ključen kapital, ki zna s svojimi ukrepi prepoznati, privabljati in razvijati talente ter navdušiti obstoječi kader k razvoju lastnih potencialov, ki zna vzpostaviti razvojno naravnano kulturo v podjetju in stremeti k odprti komunikaciji in navsezadnje, ki se zaveda, da so njegovi zaposleni najboljši ambasadorji ugleda njegovega podjetja.

Zato je edino prav, da za svoj del ugleda skrbi in poskrbi tudi vsak proaktiven iskalec zaposlitve, pa najsi bo to iskalec prve zaposlitve ali tisti izkušenejši, ki išče novo zaposlitev. Navsezadnje tudi »pasivni« iskalci zaposlitve, torej že zaposleni, relativno zadovoljni s svojim delom, pa vendar odprti za še boljše priložnosti.

Zakaj moramo paziti, da si ne pokvarimo ugleda pri potencialnih delodajalcih? Minili so časi, ko si je delodajalec lahko ustvaril vtis o nas šele na razgovoru za zaposlitev. Dostopnost do spleta nima mej in to velja tudi za vse delodajalce, zaposlovalce, kadrovike oziroma ostale, ki so v podjetju odgovorni za iskanje in izbor novih sodelavcev.

Agilen in proaktiven iskalec zaposlitve se prav zato zaveda vseh teh prednosti. Si denimo ustvari dober profil linkedin, se oglaša na strokovnih spletnih forumih in podaja svoje strokovno mnenje, izkušnje, daje predloge za izboljšave. Takih »sledi« za takimi iskalci zaposlitve si delodajalci samo želimo, saj lahko že na enem mestu dobimo ogromno zanimivih informacij o kandidatu, ki ga nameravamo povabiti na razgovor in kasneje imeti v svoji sredini. Tako si pravi kandidati ustvarjajo ugled pri potencialih kandidatih.

Saša Boštjančič Foto: osebni arhiv

Izkušnje kažejo, pri delu pa to opažam tudi sama, da so mnogi iskalci na te »priložnosti pokazati se v lepi luči« premalo pozorni. Vsekakor ni na mestu, da prav prek spleta blatimo bivšega delodajalca, delodajalca, pri katerem nikoli nismo delali, vendar smo o njem nekaj slišali, ali še huje, blatimo delodajalce kar vsevprek.

Težko bodo dobili delo in odlično zaposlitev tisti iskalci zaposlitve, ki so po spletu »udarjali« s svojimi izjavami, neprimernimi komentarji ali celo nepreverjenimi podatki kar po vseh podjetjih in drugih temah npr. s področja gospodarstva doma in po svetu. Za to so drugi ustreznejši načini. Prav je, da povemo svoje mnenje, vendar na pravi način.

Za konec vabim vse, da komentirajo in puščajo svoj digitalni odtis kritično in z zdravo pametjo. Nikoli ne veste, kdo vas bere in gleda, da ne zamudite pomembnih kariernih priložnosti.