Komunikacija je najšibkejši člen

Največji izziv karizmatičnih vodij je delegiranje nalog.

Objavljeno
12. november 2015 21.40
sipic/podjetnice
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Ljubljana – Rezultati raziskave o vedenjskih značilnostih karizmatičnih vodij so pokazali, da ima to lastnost visoko razvito več žensk kot moških na vodstvenih položajih v podjetjih. Najboljše ocene so prejeli za usmerjenost k rezultatom, najslabše pa za motiviranje.

V raziskavi, ki so jo letos prvič izvedli tudi v Sloveniji – Združenje Manager s sodelovanjem s podjetjem Profiles International –, je sodelovalo 137 vodij, med katerimi je bilo malo več kot tretjina top menedžerjev in tretjina žensk, ocenjevalo pa jih je 1392 posameznikov. Malo več kot devet odstotkov vodij je bilo ocenjenih kot visoko karizmatičnih, kar pomeni, da so na lestvici od ena do pet dosegli najmanj 4,25 točke, petina jih je dobila manj kot 3,5 točke. Slabše ocene je dobilo precej več moških, in to 23 odstotkov v primerjavi s 14 odstotki žensk, ki so tudi pogosteje dobile najvišje ocene. Največji izziv vodjem je predstavljati naloge na zanimiv način – tu so se ženske izkazale slabše, 48 odstotkom so ocenjevalci dali manj kot 3,5 točke, enako oceno je dobilo 44 odstotkov moških, med katerimi pa ni bilo niti odstotek tistih, ki bi dobili oceno, višjo od 4,25.

Slabe strani vodij so še ustvarjanje priložnosti za učenje in učinkovito komuniciranje, ki se je pokazala za ključno veščino, ki vpliva tudi na preostale; četrtina žensk in več kot tretjina moških je dobila slabo oceno. Skoraj polovica vodij je slabih motivatorjev, 42 odstotkom so ocenjevalci pripisali, da slabo podpirajo individualne talente, 41 odstotkov pa ne posluša dovolj drugih. Ženske imajo na področju komunikacije prednost. Zaposlene bolj vodijo tako, da lahko razvijajo svoje potenciale, vodijo z zgledom in bolj skrbijo tudi za lasten razvoj.

Zvezdana Lubej, direktorica Profiles International Slovenija: »Vodjem so pomembni rezultati, manj pa so osredotočeni na to, da bi te rezultate dosegli skupaj s timom. Če bi si več prizadevali za vodenje ljudi in manj za operativne naloge, bi bili tudi rezultati veliko boljši.«