Mame ponavadi bedijo nad financami

V družinskih podjetjih so ženske ključne za uspešno poslovanje. Izkušnje nabirajo že v otroštvu.

Objavljeno
02. november 2015 13.51
Družinsko podjetje Jordan - proizvodnja in popravilo vodnih števce. V Šmarjeških toplicah 6.7.2015
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Nuša Pavlinjek Slavinec in Nataša Filip sta odraščali ob družinskem podjetju. Roto vodi že tretja generacija Pavlinjkovih, in kot pravi Nuša, mame v družinskih podjetjih ponavadi bedijo nad financami. »Tudi v našem je tako. Ker je moja mama po izobrazbi inženirka kemije, je bila tudi ključna oseba za tehnološki razvoj polimernih materialov, iz katerih proizvajamo rezervoarje, čistilne naprave, kajake in druge izdelke. V poslovnem in zasebnem življenju je bila vedno zelo spoštovan človek, saj zna uskladiti interese vseh sodelujočih,« opisuje Nuša, ki v skupini Roto skrbi za marketing.

Skrbijo za nemoteno delo

Podobno o vlogi mame oziroma žene v družinskem podjetju razmišlja Nataša Filip. »Mogoče razmišljam preveč stereotipno ali tradicionalno, ko rečem, da so moški lovci, ženske pa nabiralke. Tako tudi vidim slovensko žensko, pa naj bo to v skrbi in vodenju gospodinjstva ali pa pri delovanju v družinskem podjetju. Njena vloga je vedno enaka, poskrbeti, da vse poteka nemoteno, da se smotrno ravna s sredstvi oziroma da ogenj na ognjišču nikoli ne ugasne,« pravi Filipova, ki je z bratom pred dobrim letom prevzela vodenje družinskega podjetja Jordan.

Tako je bila tudi vloga njene mame v podjetju ključna za uspešno poslovanje. »Skrbela je, da so bili projekti izvedeni tako, kot se je oče dogovoril na terenu, da je bilo v podjetju vedno na voljo dovolj sredstev, da so bile poravnane vse obveznosti in da so se zaposleni počutili kot doma. Kot bolj konservativni del družine pa je mama poskrbela, da se je vsaka priložnost obravnavala z različnih vidikov in s trezno glavo,« razlaga in doda: »Oče je vedel, da ko odhaja na teren, pušča poslovanje v varnih rokah svoje žene, ki z enakim entuziazmom skrbi za uspeh njunega podjetja.«

Otroci že vključeni v posel

Vrednote so tisto najpomembnejše, kar se je ob odraščanju v družinskem podjetju zasidralo vanju. »Mislim, da se vsak otrok v družinskem podjetju zelo hitro nauči, kako pomembna je odgovornost. Kako pomembno je, da vsi delamo za isti cilj, da je cilj jasen, in kako hitro je lahko vsak odklon kaznovan z izgubljenim prihodkom. Tako se kot posameznik zelo hitro razviješ v človeka, ki zahteva doseganje zelo visokih standardov. Kot ženska pa v žensko, ki je zelo samostojna, pripravljena prevzeti pobudo, opraviti posel in seveda prevzeti tudi odgovornost za neuspeh,« razlaga.

Pravi, da je bilo zanjo zelo pomembno, da se je že kot otrok vklopila v poslovno življenje. Z bratom sta vsako prosto popoldne preživela v servisni delavnici in pomagala. »Vedno sva poznala vse naše poslovne partnerje, spoznala sva jih kot otroka, ko smo s starši pripeljali material v njihovo skladišče, danes pa skupaj z njimi skrbimo za učinkovito distribucijo vode,« pravi. Sama po končanem študiju dela ni nadaljevala v domačem podjetju, saj so bila vsa delovna mesta zasedena. Zato si je izkušnje, predvsem iz globalnega poslovanja, bogatila z delom v Trimu.

Bolj usmerjene v koristi podjetja

Pri Jordanovih so ženske gonilna sila podjetja. »Vsi zaposleni in njihovi člani so del naše družine Jordan, zato je za naju z mamo zelo pomembno, da ohranjamo družinski čut, kajti le če so zaposleni zadovoljni, je najin in uspeh podjetja zagotovljen,« dodaja Filipova.

Kot pravi Pavlinjkova, marsikatera podjetnica ali ženska na vodilnem položaju bolje razume poslovne partnerje in se konstruktivneje spoprijema z izzivi kot moški. »Vsekakor pa ženske v podjetjih, podobno kot v družini, bolj upoštevamo vrednote in smo bolj usmerjene v koristi podjetja,« razlaga.