Karierno vprašanje: Sem podjetnica iz nuje, po plačilu davkov mi ostane zelo malo. Kako iz tega?

Večjo dodano vrednost imate, večjo vrednost imate na trgu, bolj boste nepogrešljivi za vašega delodajalca.

Objavljeno
28. oktober 2016 11.41
Posodobljeno
01. november 2016 10.01
Tabla
Borut Borštnik, Zavod mladi podjetnik
Borut Borštnik, Zavod mladi podjetnik

Ljudje se povečini v podjetništvo podajo iz dveh razlogov. Nekateri imajo željo, da rešijo problem, razvijejo rešitev in jo prodajo na trgu. Druga, v zadnjem času čedalje večja skupina, pa so tisti, ki so v podjetništvo prisiljeni, ker ne najdejo zaposlitve ali so izgubili svojo dotedanjo zaposlitev.

Bistvena razlika med tema dvema skupinama je v tem, iz kje črpajo motivacijo. Prva skupina je ponavadi visoko motivirana. Velikokrat so to ljudje, ki zaradi »klica« po realizaciji svoje ideje zapustijo svoje dosedanje delovno mesto in svoje znanje usmerijo v udejstvovanje na novem projektu.

Pravilno usmerite svoj fokus

Druga skupina je nekoliko drugačna. Motivacija izhaja iz želje po reševanju eksistencialnega problema, želje po pridobitvi financ za plačilo prispevkov, stroškov podjetja in seveda stroškov zasebne narave. To pomeni, da je fokus takšne osebe na tem, kako pridobiti finance, namesto na strani analize problema in izboljšave ponujene rešitve.

Pravilno usmerjen fokus je izjemnega pomena, saj pomeni višjo dodano vrednost zaposlenega. Večjo dodano vrednost imate, večjo vrednost imate na trgu, bolj boste nepogrešljivi za vašega delodajalca. In zanimivi tudi za kakega drugega.

Predlagajte izboljšave

Vsako podjetje ima svoje probleme in išče ali bi morali iskati rešitve za učinkovito odpravo. Če že opravljate določeno delo za podjetje, potem ste v odlični poziciji, saj imate vpogled v sistem dela, dostop do določenih informacij, ki so zunanjim opazovalcem skrite ...

Ugotovite, kje podjetje izgublja denar, katere procese bi se dalo optimizirati, kje in kako bi podjetje lahko ustvarilo nove prihodke na trgu, morda celo vstopilo na nov trg. Ugotovitve in predloge pošljite svojemu nadrejenemu.

 

Borut Borštnik foto: Aleš Černivec

Naredite eksperiment

Če bi radi delali za drugega delodajalca ali več delodajalcev hkrati in aktivno pošiljate opis svojih znanj, predlagam, da napravite eksperiment. Namesto da podjetju pošiljate življenjepis in opis svojih znanj, si vzemite nekaj časa in podjetje nekoliko raziščite. Poskušajte najti svojo vlogo v podjetju.

Poskusite identificirati morebitne priložnosti, ki jih podjetje še ima na trgu. Namesto da je poudarek na tem, da iščete dodatno delo (kot se glasi večina prošenj), postrezite z nekaj nasveti, ki bi lahko podjetju koristili. Seveda pazite na to, da ne boste preveč »solili pameti«.

Prisluhnite potrebam delodajalca

In drugič: Veliko podjetij bi sprejelo nove moči za manjše, občasne projekte. Za primer, tudi mi že nekaj časa potrebujemo samostojnega organizatorja dogodkov. Ne najdemo ga, ker vsi od nas pričakujejo polno zaposlitev, za kar zaradi manjšega obsega dela trenutno ni možnosti.

Naloge so sicer trenutno občasne narave, se pa lahko z nekom, ki bo delal samoiniciativno, dajal predloge za izboljšave naših izobraževanj, delovno mesto hitro razvije tako, da se lahko prek kotizacij za prijavo na dogodke samo financira. Bistveno je torej, da prisluhnete potrebam delodajalcev in najdete svoje mesto z dobro dodano vrednostjo v podjetju.