Nimajo klasične franšize, ampak partnerstvo s konkurenti

Franšiza Escape Room Enigmariuma, zajema vse znanje in izvedbo vseh elementov za delovanje »sob za pobeg«.

Objavljeno
12. november 2015 17.30
Ekipa Enigmarium,Ljubljana Slovenija 12.11..2015 [Uganke]
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ustvarjalci interaktivnih sob pobega Escape Room Enigmarium so že kmalu po odprtju prve sobe doživeli izjemno dober odziv. Gre za igro, v kateri ekipo največ petih igralcev zaklenejo v tematsko sobo, kjer morajo v 60 minutah na podlagi miselnih ugank in namigov najti ključ in se rešiti.

V nekaj mesecih so sobe postale najbolj priljubljena turistična aktivnost (ocena neodvisnega portala Trip Advisor), hitro pa se je prebudila tudi konkurenca. Kot pravi soustanoviteljica in kreativna direktorica projekta Nataša Potočnik, so tako kot pri kreiranju sob tudi pri poslovnih modelih želeli razmišljati zunaj (slovenskih) okvirov, zato so potencialne konkurente na svoji spletni strani raje povabili k sodelovanju.

Individualni dogovori

»S skupnim nastopom pod isto znamko lahko pridobimo vsi, saj uresničevanje skupne strategije ni le cenovno učinkovitejše, ampak močna znamka pomeni tudi večjo lojalnost naših tekmovalcev ter precej večje ovire za konkurenco. In zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?« pojasnjuje Potočnikova. Zato Escape Room Enigmarium ni klasična franšiza, ki prodaja delujoč poslovni model in prenos vsake operacije, skupaj z opremo prostora. »Mi ponujamo sodelovanje v okviru znamke in delujočega modela, toda z unikatnimi sobami ter v partnerskih razmerjih, o katerih se z vsakim partnerjem na lokaciji posebej dogovorimo,« razlaga Potočnikova.

Predmet posamičnih poslovnih dogovorov na lokaciji je poslovna skrivnost in se razlikuje od lokacije do lokacije. Prihodke pa si razdelijo glede na višino ustanovnega vložka partnerja in Escape Room Enigmariuma. »S partnerji na lokacijah sklepamo pogodbe o partnerstvih, kjer smo ves čas delovanja soudeleženi vsi,« pravi Potočnikova. Investicija za uspešen zagon novega escape centra z dvema izvirnima sobama je približno 25.000 evrov in je odvisna od tematike, zahtevnosti izvedbe novih gedžetov, primernosti prostorov in podobno.

Poskrbijo tudi za izdelavo gedžetov

Franšiza oziroma sodelovanje, kot ga ponujajo pri Escape Room Enigmariumu, zajema vse znanje in izvedbo vseh elementov za učinkovito delovanje enega ali več »escape roomov«. Poskrbijo tako za idejno zasnovo, dramaturgijo, scenarij igre v vsaki sobi kot tudi za izdelavo izvirnih tehnoloških igračk (gedžetov) in pripomočkov, ki jih ni mogoče videti nikjer drugje, saj jih razvija njihova ekipa Escape Lab.

Poleg tega pogodbenim partnerjem ponujajo znanje, ki zajema celovit poslovni model, prodajno in komunikacijsko strategijo v okviru mednarodno zaščitene blagovne znamke, uporabo logotipa in celostne podobe, marketinške in oglasne materiale, prodajno, do uporabnikov in iskalnikov prijazno optimizirane spletne strani s sistemi za naročanje in vodenje, lastno programsko opremo za merjenje časa, nadzor in vodenje igre ... ter usposabljanja vseh sodelujočih.

»Escape Room Enigmarium vlaga v nenehne izboljšave, razvoj in marketing, partner pa skrbi za organizacijo in vodenje centra na lokaciji,« pravi Potočnikova.

Skrbno izbrane lokacije

Za uspešen zagon in uspešno nadaljnje poslovanje je ključno, da nove sobe odpirajo na strateško skrbno izbranih lokacijah. »Naše izkušnje in analize so nam pomagale izoblikovati več ključnih parametrov, med katerimi je gotovo najpomembnejša izbira dovolj velikega mesta,« pojasnjuje Potočnikova. V partnerski navezi delujejo v eni sobi v Ljubljani, eni v Mariboru, eni v Pulju in dveh v Trstu, razvijajo se projekti v Avstriji, Italiji in Španiji.