Podjetja so pri iskanju zaposlenih vse bolj inovativna

Objavljanje na portalih ni vedno najbolj učinkovit način obveščanja o prostem delovnem mestu.

Objavljeno
08. februar 2018 22.17
Simona Drevenšek
Simona Drevenšek

Delodajalci prosta delovna mesta še vedno najprej objavijo na svojih kanalih, kot so (karierne) spletne strani, pa tudi na portalih, družbenih omrežjih, v tiskanih medijih, pravi Blaž Bejek, partner in direktor iskanja in selekcije na headhunting agenciji Competo. Vedno več vlagajo tudi v svoje mreže, kjer prek zaposlenih in njihovih znancev pridobijo priporočila. Mnoga podjetja, predvsem v tujini, pa delovna mesta objavljajo predvsem na platformi linkedin.

Zgolj objava oglasa ni več dovolj

Vsekakor so kadrovski portali, t. i. »job boardi«, še vedno primaren način objave delovnih mest, pravi Tilen Prah iz kadrovskega podjetja Kariera. »So pa kadrovski portali pasiven način iskanja novih sodelavcev, ki nagovarjajo samo aktivne iskalce zaposlitve. Teh pa je v določenem trenutku le okoli 15 odstotkov celotne populacije aktivnega prebivalstva. Zato podjetja in predvsem kadrovske agencije poskušamo nagovarjati tudi pasivne iskalce zaposlitve na najbolj inovativne načine; predvsem na prostorih in lokacijah, ki niso primarno usmerjeni v iskalce dela – od vključevanja kadrovskih oglasov v splošne marketinške kanale, tudi z letaki za storitve in produkte, sms-kampanjami, priporočili sodelavca,« razlaga Prah.

Da objavljanje prostih delovnih mest na portalih ni vedno najbolj učinkovit način, se strinja tudi Blaž Bejek iz Competa. Maja Fesel Kamenik, direktorica svetovalnega podjetja HRM, opaža, da morda predvsem linkedin, deloma tudi facebook, instagram in twitter bolj ustrezno in morebiti celo uspešno pritegnejo kandidate k prijavi, zato samo objava oglasa ni več dovolj. »Predvsem za poklice, ki zahtevajo znanja in kompetence s tehničnih strokovnih področij. Posebno področje so IT-razvojniki in programerji. Ti imajo bodisi svoje specialne portale ali pa stik z njimi vzpostavijo headhunterji,« pojasnjuje sogovornica. Zato za pridobitev novih kadrov podjetja ubirajo različne pristope.

Do službe prek družbenih platform

V dobi interneta so tako za iskalce kot ponudnike delovnih mest družbene platforme zelo pomembne. »So hitre, dosegljive, omogočajo dodajanje in posodabljanje informacij v realnem času, razširjene so med mladimi in vse pogosteje tudi med starejšimi, preproste za uporabo in brezplačne oziroma cenovno ugodne,« prednosti niza Bejek. Ne nazadnje je prek družbenih platform mogoče hitro najti prosta delovna mesta ne le v Sloveniji, temveč tudi v tujini. »V Competu imamo neredko izkušnje s kandidati, ki imajo zelo zanimive mednarodne zgodbe, ki so se začele prav na spletnih družbenih omrežjih: v stiku smo bili s posamezniki, ki so delali v rudnikih na severu Rusije na območju blizu Aljaske, potem pa so prek linkedina prišli v stik s headhunterji iz Kanade ter se po razgovorih po spletu odločili za menjavo službe,« opiše primer.

Da je prihodnost dobrih služb na linkedinu, pritrjuje tudi Brigita Lazar Lunder, ki že več let slovenskim in tujim podjetjem svetuje pri učinkoviti uporabi linkedina za prodajo, marketing in upravljanje človeških virov. »Na poslovnem omrežju linkedin ima profil več kot polovica vseh poslovnih ljudi na svetu, poleg tega pa v tujini kar 95 odstotkov podjetij prek tega omrežja išče kandidate za zaposlitev,« pravi Lazar Lundrova. V nasprotju s kadrovskimi portali podjetja na linkedinu iščejo potencialne kandidate med delovno aktivnimi ljudmi, izmed katerih se jih je 46 odstotkov pripravljenih pogovarjati o novi zaposlitvi.

Linkedin profil je nujna spletna vizitka

Čeprav so kadrovski portali še vedno primarni kanali za objavo delovnih mest, je na njih statistično manj delovnih mest z zahtevano višjo in visoko izobrazbo. Kje naj torej priložnosti iščejo ekonomisti, arhitekti, strojniki? »Ekonomiste in strojnike precej iščemo tudi po spletu, lastnih bazah ali neposredno v podjetjih,« pravi Fesel Kamenikova.

»Veliko priložnosti bodo našli, če bodo pri svojem iskanju aktivni zunaj pregledovanja klasičnih portalov,« svetuje Bejek. Dodaja, da je treba spremljati dogajanje na mednarodnem in domačem strokovnem trgu, tako bodo najhitreje in najlažje prepoznali podjetja, ki iščejo nove sodelavce. »Nekatera podjetja iščejo, ker rastejo oziroma se ukvarjajo z rešitvami prihodnosti, druga imajo specifične težave in za rešitve potrebujejo dodatna strokovna znanja,« pojasnjuje Bejek.

»Naročila za take profile večinoma dobimo kadrovska podjetja, ki kandidate iščemo na bolj proaktivne ter individualizirane načine, tudi z neposrednim stikom s kandidatom, t. i. headhuntingom. Če je torej kadrovski portal nekakšen higienik za kadrovike, postaja izdelan linkedin profil higienik in osnova za spremljanje, razvoj in nadgradnjo kariere za posameznika,« pa dodaja Prah. Trenutno ima svoj linkedin profil pri nas več kot 280.000 ljudi, kar je skoraj četrtina delovno aktivnih. Če službo iščejo prek te platforme, je ključno, da na portalu zgradijo svojo osebno blagovno znamko, saj je linkedin v resnici spletna poslovna vizitka, svetuje Lazar Lundrova. »Inženir, ki ga poznam, je navedel besedo robotika, zaradi katere je dobil delo v Nemčiji v uglednem proizvajalcu avtomobilov,« razlaga primer. Dodaja, da je trenutno na linkedinu največ prisotnih s področja IT, financ, proizvodnje in zdravstva. In četudi so danes najboljša delovna mesta pogosto objavljena v tradicionalnih medijih, podjetja pa jih objavljajo tudi na svojih spletnih straneh, je linkedin orodje, kjer lahko najdejo visoko izobražene. Tem sogovornica polaga na srce, da na linkedin ne napišejo, da so brezposelni, ampak da se čim bolje predstavijo (tudi mutimedijsko) – naj uporabljajo besede, ki opisujejo, kaj znajo, opišejo mehke veščine … »Če želiš, da te pokličejo kadroviki ali headhunterji, in si želiš izboljšati karierne možnosti, je linkedin profil skoraj nujen,« se strinja Prah.

Mreže strokovnjakov

Poleg že omenjenega ima vsaka panoga tudi svoje kanale, medije, združenja, dogodke, ki so namenjeni predvsem stroki, pojasnjuje Prah: »Na portalu strojnistvo.com, ki je največji portal, namenjen izmenjavi znanj na področju strojništva, je del namenjen iskalcem zaposlitve in ponudnikom delovnih mest.« Tudi Fesel Kamenikova pritrjuje, da so vpisi v baze podatkov različnih headhunting agencij za iskanje in selekcijo kot tudi vpisi v baze portalov ali strokovnih združenj dobrodošli. Dodaja, da v ospredje prihajata tudi odnos s kandidati in namensko grajenje mreže določenih strokovnjakov z različnih področij, česar se poslužujejo tudi v družbi HRM.

Pomembno pa se je tudi zavedati, da iskanje novih kariernih priložnosti ni muha enodnevnica, ampak proces, pravi Bejek: »Študentom pravimo, da je zaposlitev treba začeti iskati že med študijem, enako velja za že zaposlene, ki želijo nov karierni izziv. Priložnost se lahko sicer ponudi tudi sama, a le, če si prisoten na spletu ali aktiven v mreži strokovnjakov s svojega področja.«