Proaktivno do skupin, ki še ne delajo

Vsi ribarimo v isti vodi, le mreže imamo razpete širše, pravijo v Natonu, kjer delavce iščejo tudi na Karitasu in v azilnem domu.

Objavljeno
14. september 2017 17.47
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

V evidenci brezposelnih je še vedno blizu 84.000 ljudi, a po oceni Braneta Parazajde, direktorja zaposlitvene agencije Naton, je zaposljivih precej manj. Na zavodu za zaposlovanje med neposredno zaposljivimi vodijo zgolj nekaj več kot 14.300 oseb. Časi, ko so delavci trkali na vrata, so minili, zdaj jih je treba poiskati.

»Edini način, da pridemo do njih, je, da se izpostavimo na mestih, kjer se potencialni kandidati zadržujejo. Z enostavnim geslom: 'Ali iščete delo? Pokličite nas.' smo začeli obsežno akcijo na območju, kjer so večinoma naši naročniki, to je v Ljubljani in širši okolici Kranja, naši oglasi se pojavljajo na ljubljanskih mestnih avtobusih, na obcestnih plakatih.

Podpiramo jo z našo mobilno pisarno, to je kombijem, s katerim obiskujemo tudi bolj odročne kraje, kjer bi lahko še bili brezposelni, in kar na terenu opravimo prvi razgovor, lahko tudi naredimo test ročnih spretnosti,« je opisal Parazajda prizadevanja agencije za pridobitev delavcev, ki jih zagotavljajo predvsem proizvodnim podjetjem.

Verjame v to, da so v Sloveniji še za delo sposobne skupine ljudi, le najti jih je treba. S sodelavci tako več ur na teden sedijo in razmišljajo, kje bi jih našli in kako bi jih privabili, da so z inovativnimi pristopi uspešni - letake delijo tudi v poštne nabiralnike v posameznih regijah, v največji vročini so na avtobusnih in železniških postajah delili vodo s povabilom na delo ... - dokazuje podatek, da so v letu dni povečali število zaposlenih za približno 40 odstotkov, na 1350 ljudi.

»Res je, da vsi ribarimo v isti vodi, ampak naše mreže so razpete malo širše,« je slikovito opisal Parazajda, prepričan, da je treba dati priložnost vsem ljudem, ki si želijo delati. Opaža, da brezposelni včasih ostajajo brez dela tudi zato, ker se ne znajdejo, čeprav si želijo delati.

»Zelo dober odziv smo imeli, ko smo svoje plakate obesili v prostorih Karitasa, Rdečega križa, tudi na centrih za socialno delo. Sodelujemo tudi z azilnim domom: tja smo odnesli plakate v angleščini in odzvalo se je kar nekaj beguncev, ki so danes zaposleni.«

Poudarja, da zaposlitvena agencija lahko dobi delavce, podjetja pa so tista, ko morajo poskrbeti, da bodo ostali. V razmerah, ko je zaposlitvenih priložnosti veliko, bodo delavci šli k delodajalcu, ki bo ponudil boljše pogoje.

Zaposleni prek kadrovske agencije imajo pri tem še več možnosti izbire, saj jim v primeru, ko niso zadovoljni z razmerami pri delu, ta pomaga pri prezaposlitvi k drugemu podjetju, s katerim sodelujejo.