Sprva se ji upirajo, sčasoma jo sprejmejo

Z digitalizacijo se spreminjata kultura podjetja in način dela. Kako so se digitalizacije lotili pri Danfossu in Livarju?

Objavljeno
14. april 2017 18.03
shutter/tablica
Mojca Finc
Mojca Finc

Zaposleni se pogosto upirajo digitalizaciji, ki jo podjetja uvajajo, da bi olajšala delo zaposlenim. V Livarju so pri tovrstnih novostih opazili nezaupanje zaposlenih v spremembe, previdnost pred novostmi pa se kaže tudi pri Danfossu.

Mlajši kader sledi tovrstnim izzivom hitreje, pri starejših pa velja rek: Navada je železna srajca, je izkušnje razkrila Mojca Bricelj iz Danfossa. A ko spoznajo, da digitalizacija zares koristi njihovemu delu, spremembo sprejmejo. Potrebujejo le več časa.

V nadaljevanju predstavljamo digitalizacijo v praksi v dveh podjetjih.

Osebni portal


Digitalizacije so se pri Livarju, ki zaposluje 640 ljudi, lotili z novim informacijskim sistemom, v katerem zaposlene seznanjajo s strateškimi cilji. Hkrati so vpeljali tako imenovani osebni portal, prek katerega vsak zaposleni dostopa do podatkov iz kadrovske službe, ki ga zadevajo.

V njem je shranjena pogodba zaposlenega, njegova predhodna delovna mesta, delovna doba, obvestila o letnem dopustu, podatki o družinskih članih, načrtovanih in končanih izobraževanjih ter usposabljanjih, veljavnosti zdravniških pregledov, varstva pri delu, v njem poteka elektronsko vročanje dokumentov ... Z uvedbo osebnega portala so se v Livarju približali svoji največji skupini, proizvodnim delavcem z nižjo stopnjo izobrazbe.

V naslednjih korakih jih bodo spodbujali k prijavi predlogov, izražanju mnenj, predstavljanju izboljšav in razvojnim razgovorom. »Vsak, ki bo opravil razvojni razgovor, bo na portalu jasno videl svoje cilje in zadolžitve, kako jih izpolnjuje, in podobno,« je primer iz prakse opisala vodja razvoja kadrov v Livarju Sonja Bastl in opisala še eno od prednosti: »Zaposlenemu ni treba do vodje oddelka, da bi izvedel, koliko dopusta še ima, ampak to preveri na osebnem portalu. Ta prinaša tudi optimizacijo procesov, saj lahko zaposleni prek portala predlagajo inovacije. Možnosti komuniciranja so neomejene.«

Digitalizacija lajša delo v kadrovski službi, ko gre za operativni del, in ji omogoča spoprijemanje z drugimi pomembnimi izzivi, je dodala Sonja Bastl: »Na srednji menedžment smo prenesli analitiko in poročila. To pomeni, da imajo vse podatke, s katerimi lahko odločajo in se postavijo v vlogo voditeljev. Naša naloga pa je, da jih pripravimo za to,« je dejala, se ozrla k prepoznavanja talentov, ki jo omogoča platforma, in poudarila pomembnost povezovanja ter gradnjo odnosov.

Prihranili čas in denar

Mojca Bricelj z oddelka za digitalni marketing v Danfossu, ki v 46 državah zaposluje 25.300 ljudi, je opozorila, da se z digitalizacijo spreminjata kultura podjetja in način dela, ter predstavila digitalna orodja, s katerimi so izboljšali uporabniško izkušnjo prodajnika. Z njimi so prihranili čas in denar, izboljšali dostop do informacij in povečali učinkovitost.

V prvem koraku so pod drobnogled vzeli komunikacijo prodajnika s sodelavci. »Informacije, ki jih potrebuje prodajnik, so razpršene, zaposleni se nahajajo na različnih koncih sveta, količina e-pošte je prevelika. To smo rešili s prenovljenim intranetnim portalom z bolj inovativno uporabniško izkušnjo, ključnimi podatki, predstavitvami,« je razkrila Bricljeva in omenila še družbeno omrežje podjetja, na katerem si zaposleni delijo informacije o novih izdelkih in si postavljajo vprašanja, ter orodje za instantno komunikacijo za stik s sodelavci v hipu.

V drugem koraku so poenostavili izobraževanje. »Če izdelek razvijemo na Danskem, je treba naše zaposlene po vsem svetu tudi izobraziti o njem, kar pa zahteva veliko potovanj, denarja in napora. To smo odpravili s spletnimi konferencami,« je povedala.

Pri tretjem izzivu – kako doseči potrošnike – so si pomagali s CRM-sistemom, z zgodovino za vsako posamezno stranko in omrežjem linkedin. V četrtem koraku, ki zajema predstavitev izdelka stranki, so si delo olajšali z aplikacijo za računalniške tablice, v katero so shranili vso potrebno dokumentacijo, ki jo prodajnik hitro predstavi stranki in ji jo lahko takoj tudi posreduje po e-pošti. V zadnjem koraku pa so z izbranim digitalnim orodjem omogočili še poenostavljanje pomembnih izračunov za izdelke tik pred naročilom.