Tuj jezik ni izbira, ampak nuja

Dobre prakse kažejo, da večjezičnost ne pomeni le večje konkurenčnosti na trgu delu, posameznik je tudi bolj samozavesten, kar vpliva na uspešnost sklepanja novih poslov

Objavljeno
09. oktober 2017 11.27
Silva Čeh
Silva Čeh

Ljubljana - V naši farmacevtski velikanki Krki potrjujejo: »Znanje tujih jezikov zelo cenimo.« Sodelavce spodbujajo k učenju tujih jezikov, saj to znanje na posameznikovi poklicni poti danes ni več izbira, ampak nuja. Iz Krkine službe za odnose z javnostjo pojasnjujejo: »Vsako leto se več kot 600 zaposlenih udeležuje različnih oblik učenja tujih jezikov. Omogočamo jim udeležbo na daljših tečajih, krajših obnovitvenih in tematskih tečajih, omogočamo pa tudi individualne oblike učenja in e-učenje. Tako kot druga izobraževanja tudi jezikovne tečaje organiziramo v podjetju, kar ima številne prednosti, saj z interno organizacijo prihranimo čas in denar, obenem pa izvajalci prilagodijo vsebino tečajev potrebam sodelavcev in podjetja. V tečaje so namensko vključene farmacevtske in poslovne teme.« Brez dobrega znanja angleščine v farmacevtski panogi tako rekoč ni mogoče delati, a drugi jezik je v Krki ruščina, kajti podjetje je prisotno tako v Ruski federaciji, kjer je njihov največji posamični trg, kot tudi na drugih trgih nekdanje Sovjetske zveze. Tako rusko dobro govori od štiri do pet odstotkov zaposlenih v Krki v Sloveniji. Tretji jezik pa je poljščina, saj je to drugi največji Krkin posamični trg. »Imamo tudi sodelavce, ki se učijo madžarščine, mongolščine, kitajščine pa tudi drugih jezikov. Velika večina menedžerjev, ki sodelujejo s tujimi trgi, poleg aktivnega znanja angleškega jezika aktivno govori tudi jezik države, s katero poslujejo,« so našteli v Krki.

Učiteljica angleščine

Tudi škofjeloški Polycom večino proizvodov (namenjena je predvsem avtomobilski industriji) izvozi – tako po Evropi kot v Mehiko, ZDA in Kitajsko. Zaradi številnih zahtev kupcev in sodelovanja na tujih trgih se je močno povečala potreba po znanju tujega jezika, in to na vseh ravneh poslovanja. Barbka Rupar, vodja kadrovske službe iz Plycoma, pravi: »Septembra smo zato zaposlili novo sodelavko na delovnem mestu strokovni sodelavec za poučevanje tujega jezika in že aktivno pristopili k individualnemu in skupinskemu poučevanju. Zdaj potekajo tečaji angleškega jezika, spomladi pa bomo začeli tudi tečaje španskega jezika, kajti poslovanje z Mehiko nam odpira številne poslovne priložnosti.«

V podjetju se zavedajo, da obvladovanje tujega jezika poveča tudi samozavest pri posamezniku, kar močno vpliva na uspešnost sklepanja novih poslov, uspehov pri presojah in drugih poslovnih srečanjih. Prizadevali si bodo, da bodo sčasoma vsi zaposleni v podjetju obvladali vsaj osnovno znanje angleškega jezika, »kajti zaželeno je, da zaposleni kupcu, ki se sprehodi skozi podjetje, zna v angleščini pojasniti osnovne stvari na delovnem mestu. Poleg tega pa je to motivacijske narave, kajti zaposlenim pridobljeno znanje koristi tudi v zasebnem življenju.«