Ta moški je nežna, čuteča pesniška dušica, bi si rekli ob prelistavanju njegovega knjižnega prvenca, zbirke pesmi Da bi prst ostala čista. A Jan(ez) F. Jarc ne izžareva samo eterične ljubezni do lepe, zapisane slovenske besede, ampak tudi iskrivo podjetniško žilico. Že konec osemdesetih let je v domači hiši uredil svojo prvo pisarno.
Posebej v decembru se slovenski potrošnik nenehno srečuje z izdelki iz delavnice v ljubljanskem Šentvidu. Če kdo misli, da so bleščeče darilne vrečke in škatle, ovojni papir, trakovi, voščilnice, albumi in podobna papirna galanterija, ki ta čas zavzemajo posebej izpostavljena mesta v trgovinah in nosijo znamko POT, pripotovali iz Kitajske, se zelo moti. To so izdelki, ki so zgradili kariero podjetnika Janeza Jarca.
Začel je z uvozom,
Posebej impresiven je zemljevid, ki kaže, kje vse oblačijo darila v Jarčeve kolekcije; podoben je pomponu s številnimi kraki, ki se raztezajo iz Ljubljane po vsej Evropi. Podjetje se uvršča med največje ponudnike tovrstnega blaga v Sloveniji in med pomembnejše na trgih jugovzhodne in srednje Evrope.
»Posel je lepo napredoval, od pisarne in skladišča v kleti sem počasi z blagom zavzel skoraj celo hišo, imel sem srečo, da sta me od vsega začetka močno podpirala tudi oče in mama in nista negodovala, ko je v hiši zaradi mojih poslovnih dejavnosti nastajal vedno večji nered,« se Jarc, po izobrazbi ekonomist, spominja svojih podjetniških začetkov.
»S svojo blagovno znamko in razvojem izdelkov od ideje do izvedbe smo si odprli pot na tuje trge in v tem času razvili tudi svoj logistični center v Šentvidu pri Ljubljani. Nekajkrat smo se uspešno predstavili na sejmu Paperworld v Frankfurtu. Nabor produktov se je povečeval, a smo ohranili naše osnovne programe, voščilnice, darilne vrečke, darilni papir, darilne trakove, darilne škatle, nalepke ter hobi program za vse, ki želijo voščilnice izdelati sami.«
Otroci mu povedo, kakšen mora biti njihov očka v poslu
Jarc uspešne podjetniške zgodbe ne pripisuje zgolj sebi, ampak poudarja, da so zanjo zaslužni ljudje, ki ga obdajajo, kolektiv, »ki dan na dan dela v zadovoljstvo strank«. Njim je izmed vseh najbolj hvaležen. In kupcem, ki znajo prepoznati pravi pogum. Njegovi najboljši svetovalci so njegovi štirje otroci, »ki najbolj iskreno povedo, kaj jim je v kolekcijah všeč in kaj ne ter kakšen mora biti njihov očka v poslu«.
Decembra je za POT-ovce in njihove izdelke visoka sezona. Priprave nanjo potekajo vse leto. Pri oblikovanju novih kolekcij in vnašanju novih trendov ima glavno besedo Ignacija.
Kaj pa posebne želje, kakšne so darilne vrečke po naročilu? »Nič kaj posebnega,« pravi sogovornik, »stranke pričakujejo vrečke s svojim logotipom in standardnih dimenzij. Naša največja vrečka pa je primerna že za zelo veliko škatlo legokock ali za res velik kolač.«