Peking - Kitajska si je med prednostnimi nalogami v petletnem obdobju po letu 2010 zastavila razvoj in izdelavo lastnih velikih komercialnih letal, je sporočila komisija za znanost, tehnologijo in industrijo na področju obrambe (COSTIND). Kitajska že dalj časa razmišlja o razvoju lastnega potniškega letala s 150 do 200 sedeži, s čimer bi zmanjšala svojo odvisnost od proizvajalcev Boeing in Airbus.
Komisija, ki je odgovorna za kitajsko obrambno industrijo, je v sporočilu na svoji spletni strani zapisala, da bo v petletnem obdobju največ pozornosti letalske industrije namenjene razvoju letal za prevoze na glavnih linijah. Kdaj naj bi začeli z raziskavami in proizvodnjo, ni zapisano.
Če Kitajska ne bo razvila lastnega letala za lete na glavnih progah do leta 2020, ji tega ne bo uspelo niti do leta 2030 ali 2040, zato se zares mudi, je junija dejal Liu Daxiang iz državne družbe China Aviation Industry Corporation I.
Letalo s 150 do 200 sedeži naj bi ustrezalo kitajskim gospodarskim in geografskim kriterijem, in sicer naj bi bilo primerno za povezavo ključnih gospodarskih področij - severovzhodne regije Bohai, delte reke Jangce in Šanghaja, delte reke Pearl in Hongkonga - ki so narazen več kot 1000 kilometrov, so zapisali v predhodnih sporočilih za javnost.
Na Kitajskem je v letu 2004 z letali potovalo 120 milijonov ljudi, kar uvršča Kitajsko za ZDA in Evropo na tretje mesto med največjimi letalskimi trgi na svetu.