Igor Bavčar in Marko Kryžanowski menda nista kriva, da je v Istrabenzu in Petrolu tako, kakor je. Istrabenzov strateški cilj je bil od nekdaj področje energetike, in če se oni ne spoznajo na energetsko sinergijo, kdo potem se v tej Sloveniji? Petrol pa seveda ni mogel križem rok čakati, da bi ga neki koprski Istrabenz mirno prevzemal. In sta kupovala delnice v navzkrižnem ognju. Na včerajšnji skupščini delničarjev je Igor Bavčar povsem mirno navajal, kako je velik del klavrne finančne podobe Istrabenza posledica slabitve deleža Petrola v višini 197 milijonov evrov.
Tisti, ki zdaj rešujejo Istrabenz, Petrol, banke in celoten slovenski finančni sistem, pa z nemajhnim ponosom napovedujejo možnost, da so po vsej verjetnosti že našli kupca za pomemben del Petrola. Skoraj četrtinski paket sestavlja Istrabenzov delež, delež pri bankah in še skriti paketek na kakšnem »parkirišču«. Prav mogoče je tudi, da bi bil paket še večji, kajti kupci neradi kupujejo samo četrtinko. Če so pravi, jih zanima konkretnejši delež. In smo že pri polovički. V tem primeru niti ni toliko pomembno, kateri tujec bo kupec. Pomembneje je, da bodo reševalci vojakov Igorja in Marka kupca sprejeli kot veliko olajšanje. Sloveniji kapne pičlih 250 milijonov evrov kupnine in Petrol odleti. Z njim pa še en lep kos Istrabenza.
Kjer se prepirata dva, Gazprom dobiček ima, pravi najnovejši slovenski pregovor. Zdaj je v svetu najprimernejši trenutek za strateške nakupe. In Slovenci? Ves čas smo teoretizirali o tem, kateri lastniki so najprimernejši za obstoj in blaginjo nacije. Izkušnje so kajpada različne.
Najprej smo spoznali, da nas tujci lahko kupijo za drobiž. Potem smo ugotovili, da je med njimi tudi kateri, ki kar dobro gospodari. In da je med domačimi lastniki (ki so uživali moralno prednost) pravzaprav še več problematičnih kot pri tujcih. Slovenci smo, denimo, naredili veliko bolje, ker smo večinski delež domačega ladjarja prodali poštenemu nemškemu specialistu, kot če bi ga zaupali kakšnemu domačemu »tajkunu«. Lastnina res nima domovinskega jamstva. V Sloveniji še posebej, ker očitno ne znamo biti lastniki. Vsaj na velikih projektih ne. Petrol smo zapravili v tistem hipu, ko sta se zanj začela cufati dva domača petelina. Istrabenz pa že dolgo prej.