Na Kitajsko tudi dobra hrana iz Slovenije

Na velikem trgu je zanimanje za kakovostne, »zelene« prehranske izdelke.

Objavljeno
04. julij 2016 18.50
Parilje v Savinjski dolini, 11.8.2013 - Namakanje hmelja.
Marjeta Šoštarič
Marjeta Šoštarič
Ljubljana – Krepitev sodelovanja med Slovenijo in Kitajsko na kmetijskem področju zadnje leto prinaša opazne rezultate tudi v izvozu pridelkov in hrane na ta oddaljen trg, ugotavljajo na kmetijskem ministrstvu, kjer so v zadnjih dveh dneh to sodelovanje še nadgradili.

Potem ko se je kitajski trg za slovenske proizvajalce odprl na področju mleka in mlečnih izdelkov, zdaj pospešeno izvajajo postopke za sprostitev izvoza rib oziroma ribjih konzerv, perutninskega mesa ter drugih mesnih izdelkov, medu in njegovih izdelkov. O tem so se pogovarjali med dvodnevnim obiskom namestnika kitajskega ministra za kmetijstvo Chen Xiaohuaja s sodelavci. Za obe strani je, kot sta poudarjala gost in njegov gostitelj slovenski kmetijski minister Dejan Židan, pomembno pospeševanje gospodarskega sodelovanja tudi na področju kmetijstva.

Potem ko so štiri slovenske mlekarne za pet svojih obratov dobile dovoljenje za izvoz mlečnih izdelkov na Kitajsko, se bodo prvi veliki izvozni posli zgodili še ta mesec, je napovedal Židan, ki se je ob tej priložnosti gostu zahvalil, ker »je Kitajska omogočila, da je Slovenija v zelo hitrem času glede na običajne postopke dobila dovoljenje za izvoz mlečnih izdelkov«. Kot je še dejal, je letos zgodba o uspehu izvoz slovenskega hmelja na Kitajsko. V prvih treh mesecih letos so ga izvozili za skoraj milijon evrov, v vsem lanskem letu pa za okrog 600.000 evrov.

Na kitajskem trgu se zadnja leta uspešno prebijajo tudi vinarji, brez posebnih omejitev pa bi tja lahko začeli izvažati tudi mlevske izdelke, za kar so nekateri že pokazali zanimanje, saj za tovrstni izvoz oziroma uvoz na kitajski trg ni posebnih omejitev. Drugače je z živili živalskega izvora, za katera si je treba pridobiti posebna uvozna dovoljenja, postopki pa so dolgi.

Kitajski gost je zadovoljen s sodelovanjem, ki se krepi. V Sloveniji vidi veliko možnosti, zlasti zato, ker država ponuja posebne, visokokakovostne proizvode, ki jih imenujejo zeleni izdelki.

Želi pa si, da bi se tudi na slovenskih policah pojavili kakovostni kitajski kmetijski proizvodi. Kateri, ni napovedoval, saj morajo njihova podjetja opraviti analizo našega trga.