Trgatev v Goriških Brdih končali s Kitajci

Največja zadružna klet v Sloveniji je letos med trgače povabila poleg novinarjev tudi tuje kupce in prodajalce njihovega vina.

Objavljeno
25. september 2014 21.56
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Dobrovo - Z novinarsko trgatvijo cabernet sauvignona so v največji zadružni vinski kleti v Sloveniji zaključili s pobiranjem letošnjega pridelka grozdja. Prvič je na trgatvi sodelovala tudi skupina kitajskih kupcev oz. distributerjev slovenskega (tudi briškega) vina.

Trgatev je za Vinsko klet Goriška Brda tudi pomemben promocijski dogodek za prodajo na tujih trgih, kamor prodajo že 38 odstotkov vsega pridelanega vina. Kot pravi direktor Silvan Peršolja, so zato v času trgatve v Slovenijo pripeljali več kot 80 pomembnih kupcev in mnenjskih voditeljev iz ZDA, Velike Britanije, Srbije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Poljske, na zaključek trgatve pa tudi poslovne partnerje iz Kitajske. »Zato, da v živo vidijo in poskusijo spravilo pridelka. Odločitev za to je padla ob lanskem martinovanju pri nas, na katerega smo jih povabili.«

Tudi zato je bila tokratna novinarska trgatev, s katero sicer že dve desetletji v Dobrovem končujejo trgatev, nekaj posebnega. In prav nič nenavadnega ni bilo slišati iz ust enega od kitajskih distributerjev vprašanje gostiteljem: »Kakšno vino pa bo iz tega grozdja, belo ali rdeče?« Ob prvem pokušanju sladkih temno modrih jagod cabernet sauvignona se je potem tudi nepoznavalcem iz daljnega Vzhoda zbistrila podoba o tem, kaj je pravzaprav osnova za žlahtna vina iz male Slovenije.

Izvoz v več kot 30 držav

V Vinski kleti Goriška Brda so letos pospravili za 5800 ton grozdja, kar je za deset odstotkov več kot lani, pravi direktor Peršolja.

»Trgatev pri nas poteka zelo načrtno in organizirano. Skrbno spremljajo dozorelost grozdja v vsakem vinogradu posebej in skupaj z vinogradnikom določimo optimalen čas trgatve glede na tehnološko in organoleptično zrelost grozdja, tako da lahko kar najbolje izkoristimo potencial posamezne lege.« Zaradi letošnjega obilnega poletnega deževja je bilo veliko več tudi ročnega dela, da so ohranili zdrav pridelek.

»Pričakujemo, da bodo alkoholne stopnje vin letnika 2014 nekoliko nižje, kar je pravzaprav v trendu, saj smo letos začeli s posebnima linijama vin za ameriški in domači trg, kjer je poudarek ravno na nižji alkoholni stopnji.«
Izvažajo v več kot 30 držav sveta, dolgoročne odnose pa gradijo s poslovnimi partnerji v 12 državah, med katerimi je tudi Kitajska, kamor so prve pošiljke vina poslali leta 2006.
»Letos smo še posebej zadovoljni z rastjo prodaje in utrjevanjem poslovnih vezi s kitajskimi poslovnimi partnerji. Na Kitajskem je poleg velikosti trga pomemben tudi potencial njegove rasti,« še poudarja Peršolja.